اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنها با تقویت خودباوری هر غیرممکنی را برای خود ممکن کنید

خودباوری یکی از پایه و اساس های موفقیت در هر کاری است که بسیاری از آدم ها در ضعیف هستند. اما شما خودباوری خود را تقویت کنید تا موفقیت در دستان شما باشد.

به گزارش سایت طلا، بررسی و بهبود خودباوری شامل دو جنبه است؛ یکی جنبه درمان آسیب‌‏های به جا مانده از دوران کودکی، که منجر به احساس نامطلوب از خود می‌‏شود و دیگری، حذف بدبینی نسبت به خود و جنبه دیگر سازندگی نقاط قوت، مثبت و آموختن راههایی که منجر به تقویت حس شایستگی و ارزشمندی می‌‏شود.

برای تقویت خودباوری درخود، توجه به نکات زیر مفید است :

1. خودباوری یاد گرفتنی است.

ممکن است ضعف خودباوری در حال حاضر شما ناشی از اتفاقاتی باشد که در زمان کودکی و نوجوانی رخ داده‌‏اند. اما در هر سنی که باشید می‌‏توانید رشد کنید وراههای جدیدی برای شناخت خود پیدا کنید. هر چه بیشتر یاد بگیرید، بدانید و درک کنید، خودباوری در شما بیشتر تقویت می‌‏شود. شاید بتوان گفت که شرط اساسی خودباوری، شناخت خود است.

2. نقاط قوت خود را تشخیص دهید و بر آن ها تمرکز کنید.

فکرهای محدود کننده‌‏ای را که در طول زندگی در مورد خودتان در ذهنتان بوجود آمده را دور بریزید. اگر به جای تمرکز بر داشته‌‏ها و توانایی‌‏های‌‏تان، بر کمبود‌‏ها و مشکلات‌‏تان تمرکز کنید، فرصت خودباوری را از دست می‌‏دهید.

خودباوری

3. باورهای منفی در مورد خودتان را شناسایی و به چالش بکشید.

به صداهای منفی در ذهنتان که شما را دچار تردید می‌‏کنند، توجهی نکنید. بهتر است که هر باور منفی که در مورد خودتان دارید را به یک نکته مثبت تبدیل کنید.

4. کارتان را جدی بگیرید.

برای مثال به کوچکترین کاری که انجام می‌‏دهید اهمیت بدهید. افرادی که در ذهنشان اینگونه می‌‏اندیشند که کارهایی که انجام می‌‏دهند، چندان مهم و با ارزش نیست این حس را بوجود می‌‏آورند که خودشان، شخصیتشان و کاری که انجام می‌‏دهند، اهمیتی ندارد.

5. به استقبال مسائل چالش برانگیز بروید.

اگر به دلیل پایین بودن خودباوری از قرارگرفتن در موقعیتهای اجتماعی دوری می‌‏کنید و یا از امتحان کردن چیزهای جدید اجتناب می‌‏کنید، ممکن است این دوری گزینی در کوتاه مدت به شما احساس امنیت بیشتری بدهد، اما در دراز مدت به ضررتان تمام می‌‏شود. زیرا اجتناب از چالشها و موقعیتهای دشوار، ترس‌‏ها و تردید‌‏های نهان شما را تقویت می‌‏کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد