اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درست یا غلط: استفاده از پاوربانک در هواپیما خطرناک است.

آیا به نظر شما بردن پاوربانک به داخل هواپیما خطرناک است یا خیر؟

پاور بانک

اگر داخل هواپیما نشسته اید و زمان زیادی را صرف گوشی خود کرده و باتری شما کم شده است، حتما طبیعتا می خواهید گوشی را با پاوربانک شارژ کنید. اما آیا واقعاً هوشمندانه است که گوشی خود را به این شکل شارژ کنید؟

خطرناک

آیا می توانید با مسئولیت خود پاوربانک را به داخل هواپیما ببرید؟ این سوالی است که پس از یک حادثه بسیار جدی با گوشی موبایل، در هواپیما مطرح شده است. یکی از هواپیماها در بارسلون پس از استفاده از پاوربانک توسط یکی از مسافران، گوشی تلفن آتش گرفت. این اتفاق قبل از بلند شدن هواپیما رخ داد و بلافاصله مسافران مجبور به ترک و تخلیه هواپیما شدند.

استفاده از پاور بانک

خطوط هوایی KLM رویال داچ اجازه استفاده از پاوربانک ها را در هواپیماهای خود نمی دهد و سایر خطوط هوایی ممکن است از این روند پیروی کنند. اریک کلدر، کارشناس باتری در دانشگاه صنعتی دلفت، توضیح می دهد که باتری ها حاوی لیتیوم هستند و این فلز، بسیار قابل اشتعال است و خیلی سریع با اکسیژن و آب واکنش نشان می دهد. اگر باتری اتصال کوتاه کند، تمام انرژی موجود در آن، می خواهد به یکباره خارج شود که می تواند باعث گرم شدن باتری شود. اتفاق بعدی این است که باتری ممکن است بشکند یا حتی منفجر شود!

کارشناس باتری انتظار دارد که سایر خطوط هوایی نیز به دلیل خطر انفجار، اقداماتی را علیه پاوربانک ها انجام دهند و استفاده از باتری‌های لیتیومی در طول پرواز ممنوع باشد؛ اما در حال حاضر متاسفانه همچنان می‌توانید پاوربانک را با خود به داخل هواپیما ببرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد