اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این میان وعده لاغر شوید

خوردن میان وعده یکی علایق همه افراد است. اما خوردن هر چیزی به عنوان میان وعده می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

به گزارش سایت طلا، اکثر افراد میان وعده های شیرین مانند بیکوییت ها را انتخاب می کنند که گزینه ناسالمی بوده و می تواند باعث افزایش وزن و دیگر مشکلات سلامتی شود.

این در حالی است که خوردن میان وعده های سالم مانند میوه های خشک به کنترل وزن کمک کرده و مزایای سلامتی بسیاری را به همراه دارد. در واقع مطالعات جدید نشان داده اند که خوردن آلو خشک به عنوان میان وعده می تواند باعث کاهش وزن نیز بشود.

در این تحقیق سه دسته افراد وجود داشتند که هر دسته یکی از اقلام آلو، آب نبات و کشمش با کالری یکسان را مصرف می کرد. آنها متوجه شدند دسته ای که آلو را به عنوان میان وعده انتخاب کرده بود کاهش وزن بیشتری تجربه کردند.

آنها پس از مشاهدات اولیه افراد را به دسته تقسیم کردند. دسته اول به طور کلی غذای سالم مصرف می کرد و دسته دوم علاوه بر دریافت غذای سالم آلو نیز دریافت می کرد.

آلو

دانشمندان متوجه شدند که افرادی که در رژیم غذایی خود آلو داشتند بیش از دسته دیگر وزن کم کردند، احساس رضایت بیشتری داشتند و در وعده های غذایی غذای کمتری می خوردند.

پروفسور جیسون سی جی هالفورد از دانشگاه لیدز و رئیس انجمن اروپایی برای مطالعه چاقی (EASO) گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که میوه‌ های خشک می‌ توانند سیری ایجاد کنند و در رژیم غذایی در طول مدیریت وزن گنجانده شوند.

آلو دارای فیبر بوده و می تواند احساس سیری را کنترل کند. با این حال متخصصان تغذیه می گویند که آلو خشک یک میان وعده بسیار خوشمزه است و کالری بالایی نیز دارد در نتیجه باید خوردن آن را کنترل کرد چراکه اگر بیش از حد خورده شود می تواند خود به یک عامل چاقی تبدیل گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد