اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آینده قیمت طلا چه خواهد بود؟ + تحلیل فنی

قیمت طلا تا به امروز رشد خوبی را شاهد بوده و برای سومین روز متوالی یک روند صعودی را تجربه کرده است اما آیا این روند صعودی در روز های پیش رو نیز ادامه خواهد یافت؟

به گزارش سایت طلا، فلز زرد در سه روز پایانی هفته گذشته یک روند صعودی را تجربه کرد و قیمت آن تا 1815 دلار نیز رسید اما در نهایت بازار نیویورک با طلای 1805 دلاری به کار خود پایان داد.

افزایش قیمت طلا در هفته گذشته پس از آن اتفاق افتاد که فدرال رزرو اعلام کرد سیاست های سخت گیرانه تری را اتخاذ کرده و به دلیل افزایش تورم سیاست انقباضی اعمال خواهد کرد.

به طور معمول سیاست های سخت گیرانه فدرال رزرو باعث می شود تا قیمت طلا کاهش یابد اما در هفته گذشته سرمایه گذاران انتظار واکنش شدید تری را از طرف فدرال رزرو داشتند و همین موضوع افزایش قیمت طلا را رقم زد.

در حال حاضر سه عامل کلیدی در بازار وجود دارد که از قیمت طلا حمایت می کند. تورم بالای ایالات متحده، افزایش تنش های ژئوپلیتیک حول محور روسیه و اوکراین و افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا این سه عامل به شمار می روند.

سرمایه گذاران هم اکنون در انتظار داده های اقتصاد کلان ایالات متحده هستند که در هفته آینده منتشر خواهد شد و مهمترین آنها، احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و تورم ایالات متحده خواهد بود.

از نظر فنی قیمت طلا ابتدا مقاومت 1815 دلاری را پیش روی خود خواهد داشت که بالا ترین قیمت طلا در هفته گذشته به شمار می رود. عبور از این مقاومت قیمت طلا را به دو مانع بعدی در نقاط 1834 و 1877 دلار خواهد رساند.

از طرف دیگر قیمت طلا ابتدا در عدد 1797 دلار دارای حمایت خوبی بوده و افت از آن می تواند قیمت این فلز ارزشمند را به 1794 دلار برساند. افت بیشتر نیز حمایت 1788 دلاری را فعال خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد