اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

11 راز آشپزی بینظیر که سرآشپزها به شما نمی گویند!

این اسرار و ترفند های آشپزی حتما در آشپزخانه به درد شما می خورند.

ترفندهای آشپزی

هرکسی که دوست دارد آشپزی کند، حتما نکات کوچک زیادی دارد که به درست کردن غذاها کمک می کند؛ اما رازهای آشپزی در سر یک سرآشپز، بیشتر از ستاره های آسمان است! ما 11 راز آشپزی حرفه ای را انتخاب کرده ایم که به نظر ما جالب است.

1. برای کاهش تندی فلفل چه کنیم؟

می توانید قسمت های داخلی آنها را جدا کنید و سپس فلفل را با آب سرد بشویید، به این ترتیب عطر باقی مانده متعادل شده و تندی آن از بین رفته است.

2. چگونه پیاز را به صورت مکعبی خلال کنیم؟

بسیار ساده: ابتدا آن را از وسط نصف کرده و سپس قسمت بالایی آن را ببرید، بعد چندین برش افقی و سپس چندین برش طولی ایجاد کنید. برش های مکعبی پیاز شما آماده است.

3. راز خمیر عالی برای پخت شیرینی چیست؟

وزن آرد باید برابر با وزن شکر باشد و وزن تخم مرغ برابر با وزن کره.

4. نحوه تهیه پوره سیب زمینی با بافت نرم

قبل از له کردن سیب زمینی آب پز، آنها را کاملا خشک کنید؛ برای این کار، سیب زمینی ها را در یک ماهیتابه داغ و خشک قرار دهید و بگذارید تا آب آن تبخیر شود. آنها نباید شروع به سرخ شدن کنند.

5. چگونه برنج را سفید نگه داریم؟

اگر می خواهید برنج در حین پخت، سفید و برفی بماند، کمی سرکه در هنگام جوش و قبل از آبکشی به آن اضافه کنید.

6. چطور پیاز و هویج را طلایی کنیم؟

برای اینکه پیازها و هویج ها را زودتر طلایی زیبا کنید، در حین سرخ کردن، کمی شکر روی آنها بپاشید؛ اگر فقط پیاز را سرخ می کنید به جای شکر از آرد استفاده کنید.

7. چطور سس رستورانی درست کنیم؟

آیا می دانید چرا رستوران ها همیشه سس های یکدست و عالی دارند؟ قبل از سرو کردن، یکی دو تکه کره سرد به آنها اضافه می کنند.

8. چگونه گوشت را آبدار و تازه کنیم؟

آیا می دانید چرا گوشت قرمز و مرغ همیشه در رستوران ها آبدار و تازه هستند؟ زیرا در آب نمک خیس خورده اند. این کار باعث می شود گوشت آبدار، خوش طعم و تازه شود (و اگر بیش از حد آن را بپزید، مشخص نمی شود)

زمان آن نیز، بستگی به وزن گوشت دارد: 1 ساعت به ازای هر (1 کیلوگرم) وزن، اما بیشتر از 8 ساعت و کمتر از نیم ساعت نشود؛ همچنین در مورد قطعات کوچک مانند ران مرغ، زمان بر اساس میانگین وزن یک قطعه محاسبه می شود. یادتان باشد قبل از پخت گوشت، پس مانده نمک را از گوشت پاک کنید.

9. اگر غذا بی مزه شد چه باید کرد؟

اسید به هر ظرفی زندگی می بخشد. یک قطره آب لیمو یا سرکه، چربی ها را حل می کند، عطر را تقویت می کند و غذاهای بی مزه را بهبود می بخشد. اسید مانند نمک و شکر، مزه ها را متعادل کرده و غذا را خوشمزه تر می کند.

10. چگونه کیک را تازه نگه داریم؟

در حالی که کیک تازه ، نرم، نسبتا مرطوب و مطبوع است، وقتی یک روز رد می شود، شروع به کهنه شدن می کند. دو راه برای حل این مشکل وجود دارد: یا همه آن را بلافاصله در همان روز بخورید یا به آن یک سیب اضافه کنید.

اگر باقیمانده کیک را در یک ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید و یک سیب کامل پوست کنده را در کنار آن قرار دهید، کیک به این سرعت خشک نمی شود. سیب ها رطوبت را آزاد می کنند، بنابراین کیک شما تا آخرین تکه، طعم خود را حفظ می کند.

11. چگونه طعم تلخ بادمجان را از بین ببریم؟

هزاران غذای بادمجانی وجود دارد که در هر دستور غذا، اغلب می خوانیم: قبل از پختن بادمجان ها، باید تلخی آن را از بین ببرید. برای این کار، قبل از پخت، آن ها را برش دهید و نمک بزنید و ۵ دقیقه کنار بگذارید و سپس در آب سرد بشویید.

با استفاده از این رازهای آشپزی در آشپزخانه خود، می توانید مهمانان خود را با طعم های منحصر به فرد و جدید غذاهای خود شگفت زده کنید. مطمئناً می توانید غذاهای خوشمزه درست کنید، حتی اگر آشپز نباشید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد