اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 نشانه خطرناک افسردگی در مردان که باید آن را جدی بگیرید

افسردگی می‌تواند در آدم‌های متفاوت، به گونه‌ای متفاوت نمود پیدا کند. به عنوان مثال آقایان در صورت تجربه این اختلال نشانه‌های خاص خودشان را بروز می‌دهند.

به گزارش سایت طلا، افسردگی هم در زنان و هم در مردان می‌تواند آزاردهنده باشد. این اختلال سبب می‌شود که فرد نسبت به فعالیت‌ها و کار‌هایی که قبلا دوست داشته بی‌علاقه شود.

ایان ایکوک، استاد روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا معتقد است هرچند علائمی که برای تشخیص افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، فارغ از جنسیت یکسان است، اما اغلب شکایت اصلی بین زنان و مردان می‌تواند متفاوت باشد.

1. خواب خیلی زیاد یا خیلی کم
مشکلات خواب مانند بیخوابی، صبح زود بیدار شدن، یا خواب بیش از حد علائم شایع افسردگی هستند. برخی از افراد ۱۲ ساعت در روز می‌خوابند و باز هم احساس خستگی می‌کنند یا هر دو ساعت یکبار غلت می‌زنند و از خواب بیدار می‌شوند.

2. خستگی
مردانی که افسرده هستند متحمل یک سری از تغییرات فیزیکی و عاطفی می‌شوند. آن‌ها ممکن است خستگی، و همین طور کندی حرکت، یا کاهش در حرکات جسمی، تکلم، و فرآیند‌های فکری را تجربه کنند.

3. احساس درد در ناحیه معده و کمر
اختلالاتی مثل یبوست و اسهال و همچنین سردرد و درد کمر، در آدم‌هایی که افسرده هستند شایع است اما مطابق با مطالعات صورت گرفته مردان اغلب نمی‌دانند که درد مزمن و اختلالات گوارشی شانه به شانه‌ افسردگی حرکت می‌کنند.

افسردگی

4. کج خلقی
مردانی که دچار افسردگی هستند، به جای آن که گرفته و غمگین به نظر برسند، اغلب از خودشان نشانه‌های کج خلقی بروز می‌دهند. اگر آن‌ها بخواهند درباره یک مولفه عاطفی صحبت کنند، آن مولفه ممکن است ناراحتی یا کج خلقی باشد.
افکار منفی نیز جنبه شایعی از افسردگی هستند. مردان احساس کج خلقی از خود نشان خواهند داد، چون مدام افکار منفی در سر دارند.

5. خشم و عصبانیت
بعضی از مردان افسردگی را از طریق خشم، عصبانی، یا پرخاشگری بروز می‌دهند. مردی که می‌فهمد مشکلی وجود دارد ممکن است لازم باشد این نقص و مشکل را با تظاهر به قوی و توانا بودن جبران کند. عصبانیت و خشم با کج خلقی متفاوت هستند.

6. مشکل تمرکز
کندی روانی حرکتی می‌تواند توانایی یک مرد را برای پردازش اطلاعات آهسته کند و از این طریق تمرکز روی کار یا دیگر امور را مختل کند. افسردگی تقریبا به شخص هجوم می‌آورد و او را از افکار منفی پر می‌کند. حرکات شما کند می‌شود و پیوسته به چیز‌های منفی در جهان خود فکر می‌کنید. در نتیجه افسردگی تمرکز کردن روی هر چیزی را دشوار می‌کند.

7. اضطراب
تحقیقات نشان داده است که بین اختلال اضطراب و افسردگی رابطه‌ای قوی وجود دارد. اختلالات اضطرابی در زنان حدود دو برابر است اما اغلب برای مردان صحبت کردن درباره‌ احساس اضطراب از احساس غم و اندوه راحت‌تر است. مردان ممکن است درباره‌ کار صحبت کنند و درباره‌ اینکه از دست دادن شغل توانایی آن‌ها را در تامین مالی خودشان و خانوداه‌شان دچار اختلال خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد