اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 ویژگی مهم که هر رابطه ی سالمی به آن ها نیاز دارد

زندگی مشترک شما تا حد زیادی بر پایه ی این 3 ویژگی مهم بنا شده است و تا زمانی که این 3 ویژگی را در رابطه خود می بینید یعنی شما در یک رابطه سالم قرار دارید.

به گزارش سایت طلا، رابطه ایمن رابطه ای است که شما در آن به دنبال داشتن یک زندگی و آینده سالم و موفق هستید و این 3 ویژگی پایه های رابطه شما را شکل می دهد.

1- اعتماد

همه ما باور داریم که اعتماد مهم ترین ویژگی یک رابطه است . زیرا اگر اعتماد در رابطه وجود نداشته باشد ، گویا خانه از پايه ويران است و احتمال آسيب دیدن آن هم بیشتر میشود .

بدون داشتن اعتماد ، انگار که مطمئن نيستيد شریکتان پای شما می ایستد یا نه ؟ شاید حتی ندانید که حرف هایش از ته دل است یا خیر ؟! راههای زیادی برای ایجاد اعتماد و یا جلب دوباره آن در یک رابطه سالم وجود دارد .

2- ارتباط سالم

ارتباط صادقانه و توام با احترام ، به خصوص حين حل مسائل دشوار یکی دیگر از ضروریات یک رابطه سالم است . ممکن است خیلی از ما یاد گرفته باشيم در زندگی روزمره موضوعات ناخوشایند را پنهان کنیم تا ظاهر زیبای زندگیمان حفظ شود .

شاید هم هیچ وقت یاد نگرفته باشیم که احساسات ناخوشایند را به رسمیت بشناسیم در مجموع میتوان گفت یکی از چالش هایی که میتواند به بحث و دعوا منجر شود ، ناتوانی در برقراری ارتباط سالم است . این یعنی هر حرفی را فوری به خودمان بگيريم يا وقتی احساس خطر میکنیم ، از کوره در برویم .

اگر این خصوصیات در شما وجود دارد باید به صورت جدی روی خودتان کار كنيد . زيرا داشتن ارتباط قوی و سالم مانند نیروی حیاتی است که به رابطه خوب جان می بخشد .

رابطه

3 - صبور بودن

طبيعتا هیچ کس نمیتواند همیشه صبور باشد . زیرا عواملی مانند کم خوابی ، استرس یا مشکلات جسمانی ممکن است باعث شود که در مقطع هایی از زندگی به سرعت عصبانی شوید . این رفتارها بخشی از انسان بودن است

اما کسانی که در یک رابطه سالم عاشقانه هستند ، معمولا تا اندازه ای برای صبر خود حد و مرز تعیین میکنند . زيرا اين صبر باعث میشود که وقتی یکی از دو نفر حالش خوب نیست یا روز بدی داشته است با حفظ آرامش به صورت انعطاف پذیر و با حس حمایت رفتار کند .

اما اگر دو طرف رابطه نسبت به هم صبور نباشند ، ريزبين می شوند . از این رو از هم کینه به دل میگیرند . بنابراین از نظر ذهنی مدام درحال فکر به توهین هایی هستند که طرف مقابل حواله آن ها کرده است .

این در حالی است که در یک رابطه سالم معمولا دو طرف رابطه بی قید و شرط به هم عشق میورزند و حالات روحی یکدیگر را به خوبی درک میکنند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد