اونس طلا2414.52
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000

صحبت با غریبه ها چقدر در روحیه ما موثر است؟

تحقیق علمی درباره صحبت افراد با غریبه ها و تاثیر آن بر روحیه، چنین می گوید.

ایجاد مکالمه با افراد غریبه

صحبت های کوتاه و تعاملات گاه و بی گاه با غریبه ها ممکن است باعث اضطراب در برخی از ما شود و به لطف اختراع تلفن های هوشمند نیاز به آن در افراد کمتر احساس می شود! هرچند که درونگرا بودن و اجتناب از این نوع تعاملات هیچ

اشکالی ندارد، اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که با افزایش تعاملات اجتماعی و حتی صحبت با غریبه ها می توان سطح شادی در زندگی را افزایش داد.

تحقیق دانشگاهی

تحقیقی که توسط الیزابت دان و همکارش در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شد، بر روی این بود که آیا تعاملات کوتاه و مکالمه با غریبه ها می تواند به تقویت خلق و خوی افراد کمک کند یا خیر؟

دان و سندستروم از شرکت کنندگان در مطالعه خواستند وارد یک کافی شاپ شده یک نوشیدنی بخرند و در این هنگام با شخص پشت صندوق پول، گفتگو کنند.

در گفتگو با NPR، دان گفت: «ما دریافتیم افرادی که به طور تصادفی برای تبدیل این تعامل مالی به یک تعامل اجتماعی کوتاه و سریع مشخص شده بودند، کافه را با روحیه بهتری ترک می کردند و حتی احساس تعلق بیشتری به جامعه خود داشتند.»

اگرچه این مکالمات تنها چند دقیقه به طول انجامید، اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که علیرغم کوتاه بودن آن، به افزایش احساس ارتباط انسانی و شادی کمک زیادی می کند.

اگرچه شاید کمی دلهره آور به نظر برسد که فقط چند دقیقه صحبت، چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند؛ اما این تحقیق، همچنین اشاره می کند که کنار گذاشتن تلفن می تواند به پذیرا بودن شخص برای ایجاد مکالمه بین فردی کمک کند، زیرا استفاده مداوم از تلفن نشان می دهد که ما "علاقه ای به تعامل با افراد اطراف خود نداریم".

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد