اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با نوجوان سرسخت خود چطور رفتار کنیم؟

بهترین راه برای ایجاد انگیزه و اصلاح رفتار در نوجوان چیست؟

تربیت نوجوانان

مسلما تربیت نوجوانان آسان نیست و حتی گاهی طاقت فرساست؛ اما راه هایی وجود دارد که می توانید به مدیریت آن کمک کنید. باید به خاطر داشته باشید حمایت و کمک به نوجوانتان در هر شرایطی بسیار مهم است و همچنین گفتن اینکه به توانایی های آنها ایمان دارید، چقدر دارای اهمیت می باشد.

ایجاد انگیزه

انگیزه برای همه انسان ها مهم است. فقط به این فکر کنید که چقدر باید از انگیزه خود برای بیدار شدن برای رفتن به محل کار، انجام کارهای منزل ،رفتن به باشگاه یا شروع پروژه جدیدی که می خواستید به آن برسید استفاده کنیم. همین امر در مورد نوجوانان نیز صدق می‌کند فقط اینکه آنها با هورمون‌ها، فشار اجتماعی، انبوه تکالیف، استرس قبولی دانشگاه و بسیاری موارد دیگر نیز دست و پنجه نرم می کنند. به طور مثال: ممکن است تعجب کنید که چرا آنها همیشه ترجیح می دهند اتاق خود را تا این حد کثیف نگه دارند یا از رفتن به حمام خودداری کنند، اما اکثر والدین می دانند که انتقاد معمولاً کمک زیادی نمی کند.

گفتن جملاتی مانند "بسیاری اوقات من هم واقعاً تمایلی به تمیز کردن اتاقم ندارم، اما همیشه وقتی به رختخواب می روم و اتاق تمیز و مرتب است، احساس خیلی بهتری دارم." این معمولا بهتر از گفتن جمله ای مانند "چرا اتاقت شبیه آشغالدونیه؟" است. نشان دادن مهربانی به جای شرمساری به نوجوان، معجزه می کند.

1. تشویق همیشه جواب می دهد

همچنین شما به عنوان یک والد، باید با این واقعیت کنار بیایید که آنها همیشه در همه چیز خوب نخواهند بود. به آن‌ها کمک کنید کارهایی را که در آن بهتر هستند پیدا کنند و آنها را تشویق کنید که در آن زمینه‌ها به پیشرفت خود ادامه دهند. انتظار نداشته باشید کسی که به طور طبیعی آدم منظمی نیست، ناگهان یک شبه در آن بهترین شود. صبوری و تشویق همیشه بیشتر از ناامیدی کمک خواهد کرد.

2. بگذارید بدانند که مجبور نیستند در همه چیز شگفت انگیز باشند.

به نوجوان خود اجازه دهید بداند که اشکالی ندارد که در کاری یا مثلا درسی خوب نیست. بسیاری از بچه ها فشار زیادی را برای خوب بودن در همه چیز احساس می کنند، به خصوص با افزایش فشار لزوم قبولی در کنکور یا نگرانی آینده. می توانید به نوجوان خود یادآوری کنید که اگر در همه چیز بهترین نباشند، اشکالی ندارد و نباید از خود ناامید شود. بهترین نبودن دلیلی برای دست کشیدن از چیزی نیست و همیشه باید مطمئن شوید که فرزندتان این را می داند که این، یک ابزار واقعا موثر در افزایش انگیزه دادن به فرزندتان است.

3. اگر چیزی را برداشتید، به آنها بگویید که راهی برای پس گرفتن آن وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر آنها به دلایلی از انجام یک تکلیف بازماندند، می توانید موبایل آنها را بردارید ولی باید به آنها اطلاع دهید که پس از تکمیل و تحویل تکالیفشان، می توانند آن را پس بگیرند. این می تواند در مورد کارهای خانگی نیز صدق کند.

همچنین می توانید کارهایی را که آنها اصلاً نمی خواهند انجام دهند، با ارائه خوراکی هایی مانند بستنی بعد از شام یا هرچیزی که دوست دارند، پاداش دهید. بیشتر مردم برای حفظ انگیزه نیاز به کمی تشویق دارند و نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد