اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 جمله مثبت که هرگز نباید به یک فرد افسرده بگویید

شاید اینگونه بنظر برشد که گفتن جملات مثبت و انگیزشی به افرادی که با افسردگی درگیر هستند می تواند به آن ها امید برای بهبود بدهد درحالی که این جملات می تواند برای آن ها آزار دهنده باشد.

به گزارش سایت طلا، برخلاف چیزی که همگان تصور می کنند اکثر افرادی که افسردگی دارند بیش از هر چیز نیاز به درک شدن و فهمیدن احساسات شان دارند تا اینکه شما با گفتن این جملات مثبت آن ها را آزار دهید.

1. حتما یه حکمتی توش بوده، هر اتفاقی یه دلیلی پشتشه

وقتی چیزی در این حد باعث بد شدن حال آن فرد شده ، تلاش برای توجیه کردن دلیل این حال بد باعث رنجش بیشتر فرد خواهد شد . به عنوان مثال اگر دلیل این افسردگی آزار جنسی بوده باشد چه ؟

2. هرچیزی که نکشتت قوی ترت میکنه

بسیاری از افراد افسرده سال ها است با این اختلال درگیرند و در واقع حس می کنند به دلیل این اختلال به جای پیشرفت ، عقب رفتهاند . در نتیجه این حرف شما ربطی به شرایط این افراد ندارد و شنیدنش صرفاً باعث تشدید حسر نفهمیده شدن و تنها بودن در این افراد خواهد شد .

همراهی

3. زمان همه چیز رو حل میکنه

باز هم مانند مورد قبل ، اغلب افراد افسرده سال ها است با علائم شان درگیرند . باز هم این جمله میتواند تلاش هایشان در طول سال ها برای جنگیدن با این اختلال را بی ارزش می کند . سفر فرد به سمت درمان افسردگی خیلی پیچیده تر و سخت تر از آن است که او بتواند « منتظر » روزهای خوبش بماند .

4. منم این شرایط رو داشتم

اغلب کسانی که این جمله را می گویند ، افسردگی را با « ناراحتی » یا « یک دوره حال بد » اشتباه می گیرند . اما افسردگی خیلی خیلی پیچیده تر و زجرآور تر از حال هایی شبیه به مثال های فوق است .

5. باید بیشتر بری بیرون

این نصیحت را تنها افرادی باید انجام دهند که درک بسیار عمیقی از شرایط فرد افسرده دارند . در حالیکه « بیشتر بیرون رفتن » میتواند باعث کاهش شدت افسردگی یک فرد شود ( البته اگر در زمان مناسب پیشنهاد شود ) ، این کار به تنهایی راه درمان افسردگی نیست . بهترین راه تشویق یک رفتار مثبت این است که پیشنهاد کنید آن کار را همراه با آن فرد انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد