اونس طلا2319.72
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

خوردن این خوراکی ها می تواند باعث شادی و نشاط شود

غذا ها و خوراکی هایی که به صورت روزانه مصرف می کنیم در کنار تاثیراتی که بر روی جسم ما می گذارند، می توانند احساسات ما را نیز تغییر داده و باعث غم و یا شادی ما شوند.

به گزارش سایت طلا، مصرف برخی از غذا ها در افزایش و بهبود احساسات خوب مؤثر هستند و می توانند مود ما را افزایش دهند. در ادامه به شما این غذا ها را معرفی خواهیم کرد.

زعفران: زعفران ادویه شادی‌ آور در طب سنتی مشرق زمین است که در درمان بیش از ۹۰ بیماری کاربرد دارد. این ادویه تأثیر مقابله با افسردگی‌های خفیف را دارد و با تنظیم اشتها به بهبود اختلالات غذایی مانند ریزه‌ خواری کمک می‌ کند.

گوشت ماکیان: گوشت مرغ و بوقلمون را می‌توان جزو خوراکی‌ های شادی‌ آور دانست که این تأثیر به دلیل وجود تریپتوفان است. درواقع، این اسید آمینه در تولید سروتونین؛ هورمون خوش‌ خلقی و همچنین ملاتونین به بدن کمک می‌کند.

بوقلمون

غلات سبوس‌ دار: طبیعی است که پس از مصرف برنج، نان، سیب‌زمینی و... احساس آرامش ایجاد شود چرا که منابع حاوی نشاسته موجب آزاد شدن انسولین در بدن و در نتیجه افزایش سطح انرژی و نشاط بیشتر می‌ شود.

عسل: حتماً شنیده‌اید که مصرف خوراکی‌ های شیرین، شادی‌آور است؛ اما شاید ندانید با مصرف بیش از اندازه شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی، مغزتان به خوردن آن‌ها عادت می‌ کند و در نهایت به جای ترشح بیشتر هورمون‌ های شادی، در صورت دریافت نکردن خوراکی‌ های شیرین، شما را غم‌ زده خواهد کرد.

ماست پروبیوتیکی: پژوهش گران معتقدند مصرف فرآورده‌ های حاوی باکتری پروبیوتیک خلق‌ و خو را بهبود می‌ بخشد چراکه تحقیقات جدید نشان داده است که باکتری های مفید روده می تواند با احساسات مرتبط باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد