اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

قیمت طلا در سال آینده چگونه حرکت خواهد کرد؟

چیزی به پایان سال میلادی باقی نمانده است و حال بسیاری از سرمایه گذاران می خواهند بدانند که در سال آینده چه چیزی در انتظار بازار خواهد بود و قیمت طلا به کدام سو حرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، علیرغم پایین بودن نرخ بهره و قرار داشتن نرخ بهره واقعی در قلمرو منفی، بازار طلا از تقاضای پایین رنج می برد چراکه سرمایه گذاران بر روی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو متمرکز شده اند.

انتظارات بسیاری در بازار وجود دارد که بر روی کاهش خرید دارایی ها و همچنین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پیش از نیمه دوم سال 2022 میلادی متمرکز شده است.

کارشناسان بر این باورند که این انتظارات بیشترین تاثیر خود را در سال 2021 بر روی بازار گذاشته اند و زمانی که سیاست های فدرال رزرو شروع به تغییر کند سرمایه گذاران بر روی اینکه نرخ بهره تا چه اندازه و به چه شکل افزایش خواهد یافت توجه خواهد کرد.

هوپر، کارشناس بازار اظهار داشت که انتظار دارد بازده ده ساله خزانه داری آمریکا در سال آینده افزایش پیدا کند اما شاهد افزایش چشمگیری نخواهد بود. هوپر گفت که انتظار دارد بازار طلا در سال آینده نسبتاً ثابت بماند و قیمت‌ها همچنان در حدود 1800 دلار در هر اونس باشد.

قیمت طلا

وی گفت که نگرانی های ژئوپلیتیک به همراه افزایش تورم جذابیت اطراف قیمت طلا را حفظ خواهد کرد اما با این حال اقتصاد ایالات متحده از دارایی های پر ریسک تر مانند بازار سهام حمایت می کند حتی اگر روند رشد اقتصادی کند شود.

اوله هانسن از طرف دیگر ابراز داشت که نسبت به بازار طلا خوشبین است. وی گفت اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران از عملکرد طلا در سال جاری ناامید شده اند، هانسن گفت که بازار نسبتاً خوب نگه داشته است.

وی افزود مهمترین عامل محرک طلا، تهدید فزاینده تورم است. او گفت در حالی که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش بازده اوراق می شود، نرخ بهره واقعی منفی باقی خواهد ماند که می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد