اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای مقام آمریکایی: اظهارنظر در مورد رویکرد ایران زود است

در حالیکه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد پنجمین روز شده و روسیه مذاکرات را در حال پیشرفت اعلام کرده، یک مقام آمریکایی در تداوم فضاسازی ها علیه مذاکرات وین به رغم ادعای تاکید واشنگتن بر مسیر دیپلماسی مدعی شد که اظهارنظر درباره رویکرد ایران در مذاکرات زود است.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین روز دوشنبه اعلام کرد که روند مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ درحال پیشرفت است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری تاس، اولیانوف گفت: اگرچه روند مذاکرات وین خیلی سریع نیست اما درحال پیشرفت است.

وی افزود: از جمله مسائلی که در روند مذاکرات جاری در وین درحال بحث و گفت و گو است، مسائل مربوط به فعالیت های هسته ای ایران است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در گفت و گو با ریانووستی اعلام کرد: فکر می کنم که اکنون احتمال اینکه ما به توافق برسیم در مقایسه با آنچه قبل از ازسرگیری مذاکرات بود، افزایش یافته است و بهتر است بگویم که دلایلی وجود دارد که انتظار پیشرفت داشته باشیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: پیشنهادات ایران در خصوص برجام نشان دهنده جدیت حداکثری تهران برای احیای توافق هسته ای است.

این در حالی است که بر اساس گزارش برخی رسانه های بین المللی، جالینا پوتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشست کوتاه تلفنی با برخی خبرنگاران مستقر در واشنگتن بدون اشاره به نقض برجام و عهدشکنی های واشنگتن و نیز تداوم روند سیاست شکست خورده فشار حداکثری ادعا کرده که هنوز برای اظهارنظر در مورد اینکه آیا ایران با رویکرد سازنده تری به مذاکرات بازگشته یا نه زود است.

دور هفتم مذاکرات در وین درباره برنامه هسته ای ایران در ۲۹ نوامبر(۸ آذر) آغاز شد. موضوع اصلی این گفت وگوها لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است.

به گزارش ایرنا از وین، مذاکرات وین با محور رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران در شرایطی پیگیری می‌شود که به‌رغم فشارهای ناشی از خط تخریبی رسانه‌های معاند و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوها به همت تلاش‌های هیات جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های ملموسی را تجربه کرده است.

از روز گذشته(یکشنبه) با برگزاری نخستین جلسه کارشناسی سوم، موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی جان تازه‌ای گرفت. این جلسه که با حضور نمایندگان گروه ۱+۴ ، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد و ادامه خواهد داشت بر نحوه اجرای توافق احیای مفاد برجام نظارت دارد.

همزمان علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران بیان داشت که در نتیجه تعامل و نشست‌هایی که طی چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقام‌های ارشد مذاکره کننده برگزار شد اختلافات طرفین در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره در حال کاهش است.
وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها در دور جاری مذاکرات به یک جمع‌بندی در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره برسند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد