اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

چگونه عملکرد حافظه خود را حفظ کنیم؟

چطور می توانیم حافظه خود را بهبود ببخشیم و از عملکرد خوب مغز برخوردار باشیم؟

حفظ حافظه

ما تلاش قابل توجهی را صرف حفظ زیبایی و سلامت بدن می کنیم، اما متأسفانه، تمایل داریم مهمترین عضو یعنی مغز را فراموش کنیم. مغز سالم به ما امکان می دهد یاد بگیریم، به خاطر بسپریم، ارتباط برقرار کنیم، مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم، حرکت کنیم، احساس و فکر کنیم و به عنوان مرکز کنترل بدن، مسئول اطمینان از ضربان قلب و تنفس ریه ها است.

با این حال، مغز می تواند در اوایل 20 سالگی زوال شناختی و از دست دادن حافظه را نشان دهد. بنابراین، حفظ یک سبک زندگی سالم (رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، و خواب، اجتناب از الکل و سیگار) کلید حفظ عملکرد صحیح مغز و تندرستی است. خوشبختانه، برخی غذاها می توانند به حفظ عملکرد حافظه، بهبود تمرکز، هماهنگی و سرعت فرآیندهای فکری کمک کنند. به نظر می رسد که می توانید با مصرف روزانه سه محصول آشنا، مغز خود را 10 سال جوانتر کنید.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل نه تنها می تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود بخشد، از بین رفتن مفاصل را متوقف کند و به فرآیند انعقاد خون کمک کند، بلکه می تواند عملکرد حافظه را نیز حفظ کند. دانه کدو تنبل به دلیل محتوای بالای پروتئین، ویتامین ها و روی، از آسیب سلول های مغزی و اختلال حافظه مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند. برای حفظ هوشیاری خوب، هر روز 140 گرم دانه خام کدو بخورید. می توانید آنها را همانطور که هستند میل کنید یا به شیرینی ها، سالادها و غلات اضافه کنید.

جعفری

دانشمندان موافقند: مصرف روزانه جعفری نه تنها روند پیری بدن را به تاخیر می اندازد، بلکه قدرت حافظه را نیز حفظ می کند. همانطور که می دانید، تشکیل ارتباطات عصبی جدید در مغز هوش و خلق و خوی ما را بهبود می بخشد و عادات را شکل می دهد. آنها به ما کمک می کنند زبان های جدید را یاد بگیریم، سریع فکر کنیم و شرایط ناآشنا را طی کنیم. جعفری دارای سطح بالایی از آپیژنین است که به سلول ها کمک می کند تا ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد کنند و تعداد فرآیندهای سلول عصبی مسئول عملکرد مغز و حافظه را افزایش دهند. حداقل 60 گرم جعفری تازه را هر روز در سالاد، ساندویچ یا اسموتی بخورید.

حبوبات

اگر حبوبات بخشی از منوی روزانه شما نیستند، وقت آن رسیده است که آنها را در رژیم غذایی خود وارد کنید. آنها منبع کاملی از پروتئین و فیبر بوده و به راحتی قابل هضم هستند. بعلاوه، حبوبات عملاً فاقد کالری و چربی هستند و به شما کمک می کنند ذهن خود را تیز نگه دارید و از زوال عقل پیشگیری کنید. حبوبات، مانند لوبیا، نخود، سویا و عدس، سرشار از آهن هستند که یک ماده مغذی ضروری برای مغز ما است.

دانه های کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. بنابراین، افراد مسن باید روزانه یک فنجان کاکائو بنوشند تا از ابتلا به اسکلروز جلوگیری کنند.

جدای از محصولات ذکر شده در بالا، غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، آجیل و دانه ها، انواع توت ها، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون و چای سبز نیز حافظه را بهبود می بخشند. علاوه بر این، روزهای روزه داری را در برنامه غذایی خود قرار دهید و سعی کنید شام خود را سبک نگه دارید.

مغز را به عنوان ماهیچه ای که باید تمرین کرد در نظر بگیرید، بنابراین حافظه خود را مرتباً تمرین دهید: جدول حل کنید، شعرها و نقل قول ها را یاد بگیرید.

امیدواریم به توصیه‌های ما گوش دهید و روش‌هایی را برای حفظ عملکرد حافظه و به حداقل رساندن کاهش مهارت‌های تفکر در سنین بالا تمرین کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد