اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معما: کدام مرد در عکس، دست چپ است؟

تفکر استدلالی خود را با انجام این معماها بهبود بخشید.

تفکر استدلالی

حل کردن معما نه تنها به گذراندن اوقات خوب کمک می کند، بلکه مغز ما را نیز گرم می کند. از این گذشته، گاهی اوقات منحرف کردن حواس از مسائل خسته کننده روزمره و حل چند معمای جالب، بسیار سرگرم کننده است؛ در عین حال هم، می توانید توانایی خود را برای تفکر استدالی آزمایش کنید، قطعاً ارزش آن را دارد که چند دقیقه برای آن صرف کنید. آیا می توانید هر یک از سه معما را حل کنید؟

اول از همه، شما باید بفهمید که کدام یک از چهار نفر در تصویر چپ دست هستند. شاید این عکاس به طرز عجیبی دوربین را در دست گرفته است؟ یا شاید باید به آهنگر یا حسابدار فکر کنید؟ یا اینکه گارسون چپ دست است؟

هنگام حل پازل دوم، می توانید احساس کنید یک افسر کنترل گذرنامه هستید. این دو پاسپورت را با دقت ببینید و تشخیص دهید، کدام گذرنامه جعلی است.

و هنگام حل پازل سوم، می توانید مانند یک کارآگاه به دنبال حل مسئله باشید. کدام یک از همسایه ها همین نیم ساعت قبل سرقت را انجام داده است؟ هر کدام از آنها ادعا می کنند که در خانه بوده اند. چه کسی این سرقت را مرتکب شده و سعی در گمراه کردن کارآگاهان دارد؟

پاسخ ها

الف) ظاهراً گارسون است؛ چراکه اگر سینی را با دست راستش بگیرد، با دست چپش نوشیدنی و غذا سرو می کند. و یک پیشخدمت راست دست سینی را با دست چپ می گیرد.

ب) گذرنامه اول به دلیل پس زمینه عکس، عجیب به نظر می رسد. چنین عکس های زیبا برای اسناد گرفته نمی شود (که حیف است). علاوه بر این، اعداد یکی پس از دیگری آمده اند که بسیار مشکوک است. گذرنامه این مرد باید با دقت بیشتری بررسی شود.

ج) اگر هر سه همسایه در خانه بودند، چرا در هوای بارانی، زیر دو ماشین خشک و زیر ماشین سوم خیس است؟ به نظر می رسد صاحب ماشین قرمز اخیراً به جایی رفته و آن را مخفی می کند. آیا او واقعاً مرتکب جنایت شده است؟

ما امیدواریم که تمام معماها را بدون نگاه کردن به پاسخ ها حل کرده باشید و از انجام آنها لذت برده باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد