اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این ماده سلامت روده شما را به خطر می اندازد

تحقیقات جدید نشان داده است که یک ماده شیمیایی رایج که در بسیاری از غذاهایی که از بیرون تهیه می کنیم وجود دارد، می تواند سلامت روده ما را به شکل جدی تهدید کند.

به گزارش سایت طلا، ما وقتی خودمات در خانه غذایی را تهیه می کنیم به خوبی از مواد موجود در آن آگاهی داریم و بسیاری از نکات سلامتی را در نظر می گیریم اما وقتی مواد غذایی را از بیرون تهیه می کنیم مواد بسیاری در آنها وجود دارد که اطلاعات چندانی در رابطه با آنها نداریم.

به طور معمول مواد شیمیایی بسیاری در غذا ها و خوراکی های بسته بندی شده وجود دارد که دانشمندان هنوز به طور کامل از تاثیر آنها بر روی سلامتی آگاهی ندارند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که یک افزودنی به نام کربوکسی متیل سلولز (CMC) که به عنوان یک امولسیفایر عمل می کند، می تواند میکروبیوم سالم روده را تحت تاثیر قرار دهد و به سطوح ناسالم التهاب روده و سایر پیامد های خطرناک سلامتی منجر شود.

در این مطالعه که در مجله پزشکی رسمی انجمن گوارش آمریکا پذیرفته شد، محققان 16 بزرگسال سالم را مورد بررسی قرار دادند که 9 نفر از آنها رژیم غذایی بدون امولسیفایر و هفت نفر از آنها روزانه 15 گرم CMC مصرف کردند.

کربوکسی متیل سلولز

تحقیقات نشان داد که افرادی که CMC مصرف می کردند با احتمال بیشتری پس از خوردن غذا در شکم خود احساس ناراحتی می کردند و تغییرات منفی درباره میکروبیوم سالم روده در انها به وجود آمد.

دکتر اندرو گرویتز، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: من فکر می کنم پیام اصلی کار ما بر روی CMC و سایر امولسیفایرهای مصنوعی (مانند پلی سوربات 80) این است که ممکن است بیماری های التهابی مزمن را ترویج کنند. بنابراین، مطالعات انسانی گسترده تر مورد نیاز است.

وی در ادامه گفت: من به کسانی که نگران سلامتی خود هستند پیشنهاد می‌کنم مصرف غذاهای بسیار فرآوری‌ شده، به‌ ویژه آن‌ هایی که حاوی CMC و پلی‌سوربات ۸۰ هستند را به حداقل برسانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد