اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نحوه مراقبت از ماهیتابه گرانیتی

آیا نحوه مراقبت و نگهداری از ماهیتابه گرانیتی را می دانید؟

ماهیتابه گرانیتی

اخیرا یکی از دوستانم برای خودش یک ماهیتابه گرانیتی سفارش داد. او در ماهیتابه هرچیزی را سرخ می کند و خورش می پزد و با کوچکترین تلاش همه چیز عالی می شود. "آیا یک تابه گرانیتی می تواند جایگزین تابه چدنی شود؟"

در همان روز تصمیم گرفتم کمی تحقیق کنم و با یک متخصص به صورت آنلاین مشورت کنم. با وجود مزایای زیاد، ماهیتابه گرانیتی دارای معایبی نیز می باشد. این ظروف آشپزخانه مدرن، نیاز به مراقبت خاصی دارد. اگر صاحب این مدل ماهیتابه هستید و می خواهید ماهیتابه شما ،سالیان سال در خدمتتان باشد، به نکات زیر دقت کنید.

دستورالعمل مراقبت از ماهیتابه گرانیتی

1. بلافاصله پس از باز کردن ظرف گرانیتی که به تازگی خریداری کرده اید، لازم است آن را با آب گرم و کمی مواد شوینده بشویید. از نظر فنی، این قانون برای هر ظرف آشپزی جدید اعمال می شود. سپس تابه را خشک کنید و چند قطره روغن بریزید و بعد سطح را با دستمال پاک کنید. این روش به شما امکان می دهد غذا را حتی بدون روغن بپزید.

2. یکی از دلایل افزایش محبوبیت ظروف گرانیتی این است که تولید کنندگان اجازه استفاده از آنها را هم روی اجاق گاز و هم در اجاق گازهای برقی و هالوژنی می دهند. این نوع ماهیتابه به دلیل پوششی که دارد، روی حرارت به طور یکنواخت گرم می شود و لایه نچسب آن باعث می شود غذای داخل تابه نسوزد و برای مدت طولانی گرم بماند.

3. شما می توانید هر چیزی را در ماهیتابه گرانیتی بپزید و به روغن کمی نیاز دارید یا اصلا نیاز ندارید. اما، شما باید هنگام کار با تابه گرانیتی فقط از یک کاردک چوبی یا سیلیکونی استفاده کنید، چراکه اگرچه سازندگان ادعا می کنند که اشیاء فلزی ظرف را خراب نمی کنند، اما کاملاً درست نیست. فلز، ترک های کوچکی روی سطح تابه ایجاد می کند.

4. بهتر است ظرف را با یک اسفنج نرم یا در ماشین ظرفشویی بشویید. اما، باقی مانده غذا به سختی به آن می چسبد. جالب اینجاست که تابه گرانیتی تغییرات دما را دوست ندارد، بنابراین مطمئن شوید که بلافاصله پس از پخت با آب سرد تماس نداشته باشد. همچنین از افزودن مواد غذایی منجمد به تابه داغ خودداری کنید.

ما نیز اخیراً چون شنیده بودیم تابه گرانیتی برای پختن استیک عالی است، یکی از آنها را خریدیم. اما در مورد من، احساس می کنم هیچ چیز نمی تواند جایگزین تابه چدنی خوب قدیمی شود، البته که سلیقه ای است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد