اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دو حقیقت روانشناسی که بعد از خواندن آن از تعجب دهانتان باز خواهد ماند

ما هر روزه در زندگی روزمره خود با حقایقی رو به رو هستیم که از آن ها آگاهی نداریم و دانستن آن ها می تواند شما را شگفت زده کند.

به گزارش سایت طلا، عاشق بودن از نظر بیوشیمیایی همان ابتلا به وسواس شدید است.

دوناتل ماراتزیتی، روانشناس و محقق ایتالیایی, فردی است که این حقیقت را کشف کرده و در کتاب خود نوشته است: «اغلب گفته می‌شود که وقتی عاشق هستید، کمی دیوانه می‌شوید و این ممکن است حقیقت باشد.»

فاز‌های ابتدایی عشق اغلب مانند یک وسواس به نظر می‌رسند که دانشمندان علوم اعصاب، سلول‌های عصبی انتقال‌دهنده سروتونین 5-HT را به روان رنجوری و همچنین اختلال وسواس اجباری(OCD) مرتبط می‌دانند.

یک مطالعه روی ۲۰ نفر از افرادی که در ۶ ماه گذشته عاشق شده بودند و بیماران OCD، انجام و مشخص شد که هر دو گروه به طور قابل توجهی تراکم ناقل 5-HT دارند و عشق و وسواس بودن در مغز شبیه هم هستند.

روانشناسی

اما حقیقت روانشناسی بعدی، تنها بودن برای مدت طولانی به اندازه سیگار کشیدن بد است

آیا می‌دانید احتمال مرگ زودرس در افراد تنها ۵۰ درصد بیشتر از افرادی است که دارای روابط اجتماعی سالم هستند؟

این به دلیل چندین فاکتور مختلف است. اول این که، تنهایی ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و بنابراین, خطر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود که مانند سیگار کشیدن, بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را تشدید می‌کند.

از نظر روحی روانی, تنها بودن همچنین منجر به تأثیر بیشتر استرس بر شما می‌شود که روی سلامت کلی شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، اگر احساس تنهایی می‌کنید، مطمئن شوید که قدم‌هایی برای مبارزه با انزوا برمی‌دارید چراکه این می‌تواند مسئله زندگی یا مرگ باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد