اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وعده وزارت ارتباطات برای حل مشکل اینترنت تا یک هفته آینده

عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات با توضیح درباره اختلال در اینترنت در روزهای گذشته از حل این مشکل تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش سایت طلا، عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‎وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۲۱ گفت:« از دسترس خارج شدن حدود چهارصد و سی گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت بین الملل زیرساخت حدود یک هفته پیش شروع شد بدین معنا که کابل دریایی قطع شد و طبیعتا کسانی که از کشورهای دیگر از این کابل استفاده می‌کنند نیز متاثر شده‎اند.

وی ادامه داد: «این ظرفیت حدود هشت درصد از ظرفیت اینترنت بین الملل ما را کم کرد، البته این کسری در ساعات غیر پیک اثری ندارد و فقط در ساعات پیک که معمولا زمان شب است برخی از کاربران ما از این کمبود ظرفیت متأثر می‌شوند ما از ارتباطات زیرساخت پیگیری کرده‌ایم و انشالله تا یک هفته آینده ظرفیت جایگرین می‌شود تا کیفیت اینترنت برای مردم بهبود یابد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه ظرفیت جدید از کجا فراهم خواهد شد گفت: «ما از اطراف، با کشورهای مختلف ارتباط داریم از شمال و غرب و بخش آسیب ندیده جنوب تامین کننده داریم که ظرف یک هفته آینده اقدامات لازم انجام می‎شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات درباره تکمیل شبکه داخلی پرسرعت بیان کرد: «شبکه موبایل توسعه خوبی پیدا کرده و همچنان باید کیفت آن در آینده بهتر شود اما از نظر شبکه ثابت عقب افتادگی داریم و براساس برنامه مصوب شورای عالی فضای مجازی در چهار سال آینده موظفیم به بالای هشتاد درصد خانواده ها بالای 25 مگابیت بر ثانیه اینترنت برسانیم و این با کشیدن فیبر در نزدیکی خانه‌ها ممکن می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر سهراب آغ‌بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفته بود که در روزهای اخیر به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی که به شرکت GBI تعلق و در محدوده دریایی میان قطر و امارات وجود داشته، 430 گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل از دسترس خارج شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد