اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت و خیز قیمت طلا امروز نیز ادامه پیدا کرد

قیمت طلا از روز گذشته افزایش یا کاهش قابل توجهی را شاهد نبوده و تنها در یک محدوده خاص نوسان کرده است. با این حال به نظر می رسد که روند نزولی در قیمت این فلز گرانبها از کفه سنگین تری نسبت به روند صعودی برخوردار می باشد.

اونس طلا که با دادهای اقتصادی صبح امروز استرالیا و چین به عدد ۱۷۷۷ رسیده است امروز با فاندهای شاخص تولیدات صنعتی آلمان در ساعت ۱۰:۳۰، نرخ بیکاری سوئیس در ساعت ۱۱:۱۵، شاخص وضعیت کنونی اقتصاد آلمان در ساعت ۱۳:۳۰ و شاخص مدیران خرید کانادا در ساعت ۱۸:۳۰ مواجه خواهد شد.

مهم ترین فاند های اقتصادی که می توانند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشند داده های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده و همچنین داده های مرتبط با قیمت مصرف کنندگان و تورم ایالات متحده است که در روز های آینده منتشر خواهند شد و بازار تا پیش از انتشار این داده ها هیچ جهت گیری مشخصی نخواهد داشت.

مهم ترین عاملی که باعث کاهش احساسات صعودی پیرامون فلز زرد شد را می توان انتشار گزارش هایی مبنی بر خفیف تر بودن سویه اومیکرون ویروس کرونا دانست. هرچند این گزارش ها اظهار داشتند که این سویه قدرت انتقال بالاتری دارد اما به نظر خفیف تر می رسد و از این رو احتمالا تاثیری بر بهبود اقتصاد نخواهد داشت.

از طرف دیگر سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو برای کنترل تورم سیاست های سخت گیرانه تری را اتخاذ کرده و نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش دهد. این عامل مهم ترین عاملی بود که باعث شد تا قیمت طلا طی هفته های گذشته کاهش پیدا کند.

حال سرمایه گذاران در انتظار داده های مربوط به تورم ایالات متحده هستند تا متوجه شوند که فدرال رزرو تا چه اندازه از ابزار های خود برای کنترل تورم استفاده خواهد کرد. علاوه بر این داده های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده نیز می تواند بهبود اقتصاد این کشور را نشان داده و برای تصمیمات آتی فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود.

در دیگر بازار ها، بازار سهام شرایط نسبتا خوبی را تجربه می کند چرا که احساسات ریسک پذیری بار دیگر به بازار بازگشته است. از طرف دیگر بازار رمزارز ها شرایط مناسبی ندارند و بیت کوین شاهد سقوط قابل توجهی بوده است که برخی از کارشناسان آن را به سیاست های مالی سخت گیرانه تر فدرال رزرو نسبت می دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد