اونس طلا2394.45
مظنه16,181,000
18 گرم3,735,300
ارزش سکه36,455,793
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

ماجرای عجیب کشف گوشواره طلا از قرن یازدهم!

موزه ملی دانمارک از کشف یک گوشواره طلایی نادر متعلق به قرن یازدهم میلادی که به خاورمیانه مرتبط است خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، موزه ملی دانمارک امروز اعلام کرد یک گوشواره طلای کمیاب از قرن یازدهم کشف کرده که احتمالا متعلق به خاورمیانه است. این قطعه جواهر توسط فرانتز فوگل وسترگارد و با کمک یک فلزیاب در مزرعه‌ای در یوتلند غربی کشف شد.

موزه کپنهاگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اولین کشف چنین وسیله با ارزشی در منطقه اسکاندیناوی محسوب می‌شود. این گوشواره احتمالا به امپراتوری بیزانس یا مصر مرتبط است و گمان می‌رود که هدیه ای از سوی امپراتور بیزانس به یک رئیس وایکینگ باشد. این گوشواره از روز دوشنبه در موزه ملی دانمارک به نمایش گذاشته می‌شود.

پیتر پنتز، کارشناس موزه گفت: "این گوشواره برای ما یک کشف کاملا منحصر به فرد است. ما تنها ۱۰ تا ۱۲ نمونه دیگر از این گوشواره را در سراسر جهان می‌شناسیم و تاکنون هرگز مورد مشابهی در منطقه اسکاندیناوی کشف نشده بود. "

پنتز گفت که وایکینگ‌ها هزاران سکه نقره را از حملات و سفر‌های تجاری خود به ارمغان آوردند، اما به ندرت در بین آنها جواهراتی دیده می‌شود. او همچنین از محل کشف این جواهر تعجب کرد، زیرا هیچ مکان شناخته شده مرتبط با وایکینگ‌ها در نزدیکی این منطقه وجود نداشت. طلای بیزانس قبلا به عنوان اجسام مدفون در گور‌های وایکینگ‌ها پیدا شده بود.

این گوشواره شامل یک صفحه طلای هلالی شکل است که با میناکاری در قاب نخ‌های طلا قرار داده شده و با توپ‌های کوچک طلا و نوار‌های طلا تزئین شده است. نقوش دو پرنده در اطراف یک گیاه نیز روی آن دیده می‌شود که نماد درخت زندگی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد