اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خانواده‌ای در ترکیه که چهار دست و پا راه می‌روند

چندین نفر در ترکیه بر خلاف دیگر اعضای خانواده خود با استفاده از دست و پای خود به صورت چهار دست و پا حرکت می‌کنند.

به گزارش سایت طلا ، در ناحیه‌ای دورافتاده از کشور ترکیه خانواده‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد تکامل چهار میلیون ساله انسان را زیر پا گذاشته اند. این خانواده که در ابتدا توسط دانشمندان ترک به عنوان شواهدی از «عقب رفت تکامل» معرفی شدند، به طور غیرعادی و با چهار دست و پای خود راه می‌روند.

پنج خواهر و برادر از ۱۹ کودک متولد شده این خانواده، با چابکی شگفت انگیزی با استفاده از پا‌ها و کف دستان خود راه می‌روند. راه رفتن به این صورت برای انسان‌ها آنقدر سخت و غیرطبیعی است که اغلب از آن به عنوان یک کار استقامتی در ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود.

نظریه‌های اولیه نشان می‌داد که این خواهر و برادر‌ها همانطور که اجداد اولیه ما چهار دست و پا راه می‌رفتند، حرکت می‌کنند. اما برخلاف انسان‌های نخستین، آن‌ها از مشت خود برای راه رفتن استفاده نمی‌کنند و در عوض از کف دست خود استفاده می‌کنند که باعث کف دستان آن‌ها پینه ببندد.

برخی از دانشمندان وضعیت این افراد را به عنوان «تکامل رو به عقب» نامگذاری کردند که البته انتقاد سایر متخصصان را به همراه داشت. آن‌ها استدلال می‌کنند که چهار دست و پا راه رفتن این افراد ترکیبی از عوامل ژنتیکی و شرایط محیطی است.

هیچ یک از این پنج نفر که اکنون بین ۲۵ تا ۴۱ سال سن دارند، به مدرسه نرفتند، اما توانستند زبان کردی را به اندازه کافی یاد بگیرند تا با خانواده خود ارتباط برقرار کنند. این خانواده برای بیش از دو دهه شرایط فرزندان خود را پنهان نگه داشته بودند تا اینکه این موضوع طی تحقیق یک دانشمند ترکیه‌ای آشکار شد و توسط دو دانشمند انگلیسی در مقاله‌ای در سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد