اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر می خواهید به این بیماری دچار نشوید قهوه بنوشید

قهوه یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. دانشمندان کشف کرده اند که قهوه می تواند در جلوگیری از یک بیماری خاص نقش کلیدی ایفا کند.

به گزارش سایت طلا، بر اساس مطالعه‌ای در Frontiers in Aging Neuroscience، مصرف بیشتر قهوه با کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی مرتبط است که اغلب مقدم بر بیماری آلزایمر است.

محققان مصرف همیشگی قهوه و سلامت شناختی 227 فرد مسن از نظر شناختی عادی در استرالیا را در طی یک دوره 10 ساله بررسی کردند. آنها دریافتند که مصرف بیشتر قهوه با کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد.

محققان خاطرنشان می کنند که این مکانیسم احتمالاً به چگونگی کنترل تجمع آمیلوئید قهوه در ارتباط است. آمیلوئید نوعی پلاک است که نشانه آلزایمر و زوال شناختی در نظر گرفته می شود زیرا نورون های مغز را از بین می برد.

همچنین نوشیدن قهوه با حجم کمتری در هیپوکامپ، بخشی از مغز که مسئول تشکیل حافظه است، مرتبط است. در مطالعه اخیر، افرادی که قهوه مصرف بیشتری داشتند، تجمع آمیلوئید آهسته‌تری داشتند و حجم هیپوکامپ را بهتر حفظ کردند.

آلزایمر

به گفته متخصصین در بخش گوارش، کبد و تغذیه در کلینیک کلیولند، کافئین در تأثیر قهوه نقش دارد، اما این تنها ماده ای مفید آن نیست. آنها می گویند قهوه دارای خواص منحصر به فردی است که نه تنها می تواند بر سلامت مغز تاثیر بگذارد، بلکه ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد.

قهوه حاوی حدود هزار ترکیب گیاه‌ شناسی مختلف است و در واقع بهترین منبع آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی آمریکایی ها است. تحقیقات ترکیبات موجود در قهوه را با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های کبدی و برخی انواع سرطان ها مرتبط دانسته است.

البته باید توجه داشته باشید که در هر چیزی باید اعتدال را رعایت کرد. کارشناسان پیشنهاد می کنند که نوشیدن روزی یک تا دو فنجان قهوه می تواند بسیار مفید باشد اما بیشتر از آن ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد