اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در بالاترین قیمت روزانه خود قرار گرفت + تحلیل فنی

طلا با وجود اینکه هفته گذشته را به شکل منفی به پایان برد اما در روز جمعه رشد خوبی را از خود نشان داده و در بالاترین قیمت روزانه ایستاد.

به گزارش سایت طلا، در روز جمعه برای اولین بار از 17 نوامبر، معاملات آتی طلا افزایش قابل توجهی داشت و مهمتر از همه نزدیک به بالاترین قیمت روز بسته شد.

اونس طلا در روز جمعه با 20 دلار افزایش در عدد 1783 دلار بسته شد که بالاترین رشد روزانه آن از 17 نوامبر است. نقره نیز با 0.15 افزایش در عدد 22.51 دلار در حال معامله می باشد.

افزایش قیمت طلا در روز جمعه حاصل ترکیبی از دو عامل اصلی بود. عامل اول انتشار داده های مربوط به حقوق و دستمزد غیر کشاورزی وزارت کار ایالات متحده بود که نشان می داد شغل های بسیار کمتری نسبت به پیش بینی ها ایجاد شده است.

با این حال این داده ها نشان می داد که نرخ بیکاری به شکل قابل قبولی کاهش یافته است و همچنین نمایشگر این موضوع بود که تعداد مشاغلی که وجود دارد بیشتر از افرادی است که لازم است این مشاغل را پر کنند.

عامل دیگر افزایش قیمت طلا را می توان نگرانی های ایجاد شده ناشی از سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون دانست. هنوز تحقیقات کافی بر روی این سویه جدید انجام نشده است اما برخی از متخصصان بر این باورند که این سویه خطرناک تر از سویه غالی کنونی یا همان دلتا می باشد.

خطری که در شایع شدن این نوع جدید وجود دارد، مشابه چیزی است که جهان در طول موج نوع دلتا شاهد آن بود. همه گیری شدیدی که ناشی از سویه دلتا ایجاد شد بر روی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تاثیر گذاشت که این موضوع می تواند بر روی روند بهبود اقتصاد جهانی تاثیر گذار بوده و در نتیجه قیمت طلا را افزایش دهد.

هر یک از این مسائل که بالاتر به آنها پرداختیم به راحتی می تواند بهبود اقتصادی را که در حال حاضر با توجه به نرخ مارپیچ فشارهای تورمی در جریان است، از مسیر خارج کند. با این حال، فدرال رزرو باید از این داده ها استفاده کند و در صورت امکان، راه میانی بیابد.

فدرال رزرو قصد دارد که سیاست های آسانگیرانه خود را تغییر دهد اما لازرم است ابتدا به شرایط کنونی و داده های تورم و کار توجه کرده و سپس دراین باره تصمیم گیری کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد