اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این عادت ها را دارید حتما به افسردگی مبتلا خواهید شد

برخی از عادت های روزمره شما می توانند باعث این مسئله شوند که در بلند مدت به بیماری افسردگی دچار شوید.

در بحث بیماری افسردگی، خواه این که بیماری شما به صورت بالینی تشخیص داده شده باشد و یا شما در نتیجه آنچه در جهان در حال رخ دادن است، احساس بدی داشته باشید، اقداماتی برای کمک به رفع این حالت وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، در این مطلب به چند عامل که موجب بدتر شدن افسردگی می‌شوند اشاره می‌کنیم و راهکارهایی را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

1. خود را منزوی می‌کنید
در حالی که همه ما به دلیل وجود ویروس کرونا، ناچار به دور کردن خود از محیط‌های دیگر هستیم، اما حفظ روابط خود با دوستان خانواده و همکاران، تا آنجا که مقدور است، بسیار ضروری است. گوشه‌گیری و انزوا نه تنها افسردگی شما را بدتر می‌کند بلکه نشان داده شده که تأثیرات بسیار بدی بر سلامت جسمی‌تان نیز دارد.

2. درگیر افکار منفی هستید
طبق گفته روانشناسان و سایر متخصصین بهداشت روانی، به طور مداوم فرصت‌هایی برای بروز یک تفکر منفی و یا کنار رفتن آن‌ها به نفع افکار مثبت، در اختیار شما قرار می‌گیرد و این تصمیم شماست که می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان و ذهنتان داشته باشد.

افکار منفی

3. دچار سوء مصرف مواد می‌شوید
یکی از بدترین کارهایی که برای افسردگی می‌توانید انجام دهید، خوددرمانی با الکل و مواد مخدر است. اگرچه ممکن است مصرف مواد برای مدت کوتاهی فرد را تسکین دهد، اما در طولانی مدت هر اثری خواهد داشت، به جز اثر مثبت.

4. مراقب سلامت جسمی‌تان نیستید
اگر دچار افسردگی هستید، به طور کامل، هیچ انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های فیزیکی ندارید. اما اجازه دهید این اطلاعات کمی که ذکر می‌شود، چیزی باشد که آن را تغییر می‌دهد. طبق مقاله‌ای در سال 2019 در مجله روانشناسی امروز، چندین آزمایش کنترل شده و تصادفی نشان داد که فعالیت بدنی به اندازه دارو در درمان افسردگی مؤثر است، به ویژه در مقایسه با درمان با نسل دوم ضدافسردگی‌ها.

افسردگی

5. تغذیه مناسبی ندارید
باور کنید یا نه، نوع غذای مصرفی می‌تواند بر سلامت روان‌تان اثر منفی بگذارد. در یک مطالعه، رابطه بین رژیم غذایی حاوی سطح بالایی از غذاهای فرآوری شده، غلات تصفیه‌شده، محصولات قندی و آبجو و افزایش نرخ افسردگی و اضطراب در بین زنان نشان داده شد.

6. عادات خواب بدی دارید
اختلال در خواب، یکی از نشانه‌های افسردگی است و می‌تواند باعث به حرکت انداختن چرخه خواب منفی شود. اختلال در خواب می‌تواند به شکل اِشکال در خوابیدن و یا خواب بیش از حد باشد. کمبود خواب مزمن نیز عامل شروع افسردگی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد