اونس طلا2301.02
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

ترفند استفاده از چای کیسه ای برای گل و گیاه

کیسه های چای خود را در سطل زباله نیندازید، در عوض این نکات را امتحان کنید!

نگهداری گل و گیاه

آیا قصد دارید گیاهان خود را به روش طبیعی سالم نگه دارید و در هزینه آفت کش ها صرفه جویی کنید؟ به جای دور انداختن چای کیسه ای خود، از آن ها استفاده مفید کنید؛ هر کمکی برای شاد و سالم نگه داشتن گیاهانتان مهم است و برگ های چای به تنهایی دارای خواص بسیار مفیدی است!

مواد مغذی اضافی

برگ های چای دارای محتوای نیتروژن بالایی هستند که در افزایش کیفیت غذایی خاک بسیار عالی است. اگر پوسته دور چای کیسه ای شما منشاء طبیعی دارند، می‌توانید آن‌ها را همانطور که هستند دفن کنید، اگر نه، حتما کیسه را پاره کنید و فقط از چای درون کیسه استفاده کنید. همچنین می توانید برگ های استفاده شده را به عنوان مالچ روی خاک قرار دهید، این می تواند علف های هرز را دور نگه دارد و به مرطوب نگه داشتن خاک کمک می کند.

در برابر حشرات موذی

چای کیسه ای در دور نگه داشتن انواع حشرات از گیاهان شما عالی است. بو برای حشرات منفور است، بنابراین چای کیسه ای استفاده شده را در اطراف گیاهانی که به نظر می رسد از مشکل آفت رنج می برند استفاده کنید.

کمپوست خود را تقویت کنید

اگر به طور منظم ضایعات آشپزخانه را کمپوست می کنید، برگ های چای می تواند راهی عالی برای تسریع روند تجزیه باشد. برگ های چای را با 1 قسمت ضایعات تازه آشپزخانه که سرشار از نیتروژن است و 3 قسمت مواد غنی از کربن مانند برگ های خشک مخلوط کنید.

آبیاری آسان شد

چای کیسه ای هایی که در یک فیلتر ارگانیک قرار دارند می توانند به عنوان یک مرحله اضافی برای شاد نگه داشتن گیاهان شما با دفن مستقیم آنها در ریشه استفاده شوند. این به حفظ رطوبت و آزادسازی مواد مغذی به طور مستقیم در خاک کمک می کند.

جوانه زنی

رشد نهال ها به طور کلی مشکل است، اما برگ های چای می توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند! هنگامی که قصد دارید هر نهال جوانه بزند، برگ های چای استفاده شده خود را با خاک مخلوط کنید؛ این کار باعث افزایش مواد مغذی درون خاک می شود و همچنین به تجزیه پوسته دانه کمک می کند. این ترفند را برای گیاهانی که به سختی از دانه ها جوانه می زنند، امتحان کنید!

گربه های مزاحم

آیا با ورود گربه ها به اطراف گیاهان خود مشکل دارید؟ سعی کنید چای کیسه‌ای استفاده شده و حتی تفاله قهوه را در اطراف گیاهان قرار دهید. گربه‌ها از این بو متنفرند و اگر این نکته را رعایت کنید، از پرسه زدن در باغ خودداری می‌کنند. این راهکار در داخل خانه نیز کار می کند، اگر گربه شما دوست دارد گیاهان داخل خانه را بجود، چای کیسه ای استفاده شده خود را روی خاک قرار دهید تا آنها را از این رفتار مخرب منصرف کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد