اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت طلا همچنان توان صعودی خود را حفظ کرده است؟

قیمت طلا طی دو هفته گذشته عملکرد خوبی را از خود نشان نداده است اما با این حال توانسته است برخی سطوح کلیدی را حفظ کرده که باعث امیدواری کارشناسان و سرمایه گذاران می‌شود.

طلا زیر سایه اخبار مثبتی که در خصوص کرونای جدید اومیکرون منتشر می شود در عدد ۱۷۸۳ بسته شد و‌ نتوانست به کانال ۱۷۹۰ ورود کند ولی محدوده ۱۷۸۳ نیز قابل توجه بوده و سیگنال های صعودی خوبی را به همراه دارد.

با کلوز اونس درعدد ۱۷۸۳ دلار، طلا موفق شده سطح حمایتی مهمی را حفظ کند اما زیر ۱۸۰۰ دلار ماند که باعث می شود بازار نسبت به طلا احساس صعودی یا نزولی مشخصی نداشته باشد، اگر طلا بتواند بالای ۱۷۷۵ بماند می تواند مقاومت ۱۸۱۰ را تست کند.

آمار اشتغال مایوس کننده آمریکا و اخبار بیشتر کرونا همچنان از طلا پشتیبانی میکند. وقتی افزایش قیمت طلا با فشار فروش جدید روبرو می شود، خوش بینی نسبت به طلا دشوار است و‌ کف ۱۷۵۰ دلاری، طلا را تهدید می کند.

ریزش بیت‌‌ کوین در طرف دیگر موجب رشد طلا شد تا اونس به عدد ۱۷۸۳ برسد و معامله ‌‌گران طلا دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند جهت روند قیمتی به کدام سو خواهد بود. اگر ریزش بیت کوین همچنان ادامه پیدا کند و روند نزولی بازار سهام معکوس نگردد طلا فضای مناسبی را برای رشد در اختیار خواهد داشت.

مهم ترین عاملی که به عنوان باد مخالف صعود قیمت طلا در جریان است، تغییر سیاست های فدرال رزرو می باشد. این بانک قصد دارد سیاست های مالی آسان گیرانه خود را که به دلیل همه گیری کووید ۱۹ اعمال شد تغییر داده و نرخ بهره را افزایش دهد که باعث کاهش قیمت طلا خواهد شد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو توانایی افزایش سریع نرخ بهره را نخواهد داشت و در این مدت نرخ بهره واقعی همچنان در قلمرو منفی باقی خواهد ماند که باعث می شود قیمت طلا افزایش پیدا کند. علاوه بر این، افزایش تورم ایالات متحده نیز باعث می شود تا تقاضا برای طلا افزایش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد