اونس طلا2151.3
مظنه14,131,000
18 گرم3,262,100
ارزش سکه31,837,143
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

سازمان جهانی بهداشت: تاکنون فوت ناشی از سویه اُمیکرون گزارش نشده است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: با وجود گسترش سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون، تاکنون فوت ناشی از این سویه گزارش نشده است.

به گزارش سایت طلا ، سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه هشدارها نسبت به اینکه سویه اُمیکرون می تواند بر روند بازیابی وضعیت اقتصادی جهانی تاثیر منفی داشته باشد، اعلام کرد: این سویه دستکم در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده اما هیچ مورد فوت ناشی از آن گزارش نشده است.

ایالات متحده و استرالیا از جمله جدیدترین کشورهایی هستند که انتقال بومی سویه اُمیکرون را گزارش کرده اند و شیوع این سویه موجب شده مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی از سه میلیون نفر فراتر رود.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که ممکن است هفته ها طول بکشد تا مشخص شود مسری بودن سویه اُمیکرون به چه میزان است، آیا موجب بروز نوع شدید بیماری می شود و روش های درمانی و واکسیناسیون تا چه میزان در برابر آن موثر هستند.

"مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: در تلاش هستیم به سوالات موجود در رابطه با این سویه پاسخ دهیم.

بنابر اعلام این سازمان، تا روز گذشته (جمعه) مورد فوت ناشی از ابتلا به سویه اُمیکرون گزارش نشده است اما گسترش این سویه هشدارهایی را در پی داشته چرا که احتمال دارد طی چند ماه آینده بیش از نیمی از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا به سویه اُمیکرون اختصاص پیدا کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه گاردین، بررسیهای اولیه محققان در آفریقای جنوبی حاکی از آن است که سویه اُمیکرون در مقایسه با دو سویه دلتا و بتا، سه برابر بیشتر احتمال دارد موجب ابتلای مجدد شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد