اونس طلا2154.09
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

بایدن: خطوط قرمز مسکو را نمی‌پذیریم

رئیس جمهوری آمریکا گفت، در حال تدوین یه سری ابتکارعمل‌های جامع است تا کار ولادیمیر پوتین برای حمله احتمالی به اوکراین را سخت کند و اینکه او "خطوط قرمز" مسکو را نمی‌پذیرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که نگرانی از تبدیل تنش در مرز اوکراین و روسیه به جنگ وجود دارد، انتظار می‌رود ویدیو کنفرانس ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا ظرف روزهای آتی برگزار شود.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین میگوید که بیش از ۹۴ هزار نیروی روس در نزدیکی مرزهای این کشور تجمع کرده‌اند و با اشاره به گزارشهای اطلاعاتی مدعی است که شاید مسکو برنامه حمله‌ای تمام عیار برای پایان ژانویه را در سر داشته باشد.

در مقابل، مسکو هم اوکراین و ایالات متحده را به رفتار بی‌ثبات‌کننده متهم کرده و تاکید دارد شاید کی‌یف در تدارک حمله‌ای به شرق اوکراین باشد، این مطلب هم از سوی مقامات اوکراینی رد میشود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه بدون اشاره به جزئیات گفت: کاری که من انجام میدهم این است که جامع‌ترین و معنادارترین مجموعه ابتکارعمل‌ها از نظر خودم را کنار هم بگذارم تا کار را برای آقای پوتین به منظور پیشبرد و انجام چیزی که مردم نگرانش هستند که او انجام دهد، بسیار بسیار سخت کند.

بایدن در مسیر عزیمت به کمپ دیوید به خبرنگاران گفت: مدتهاست از اقدامات روسیه مطلع هستیم و انتظار من این است که ما گفتگوی بسیار مفصلی با پوتین داشته باشیم. من خطوط قرمز هیچکس را نمی‌پذیرم.

مقامات آمریکا و اوکراین باز هم هشدار داده‌اند که تحریمهای اقتصادی سفت و سخت علیه روسیه روی میز است. یک مقام ارشد آمریکا درباره برنامه‌های بایدن گفت: از ابتدای کار این دولت، ما نشان داده‌ایم که ایالات متحده و متحدانمان میخواهیم از شماری از ابزارها به منظور مقابله با اقدامات مضر روس‌ها استفاده کنیم. ما در استفاده از آن ابزارها و دیگر ابزارها در آینده تردید نخواهیم کرد.

در همین حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که کمک امنیتی به اوکراین در دست بررسی است. همچنین روز جمعه کرملین گفت هنوز زمان و روز معینی برای گفتگوی رهبران روسیه و آمریکا تعیین نشده است اما مسکو منتظر است واشنگتن آن را نهایی کند. کاخ سفید تنها گفته است که مذاکراتی برای برقراری یک تماس احتمالی وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد