اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا، آیا ریزش قیمت ها همچنان ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا طی روز های اخیر تلاش بسیار زیادی کرد تا باز دیگر روند حرکت صعودی خود را پس بگیرد اما ناتوان بود و در نهایت سقوط شدیدی را از خود نشان داد.

به گفته جروم پاول رئیس فدرال رزرو؛ دستمزد ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده اند و ریسک تورم بالا نیز افزایش یافته است. اما با این حال نمی بینیم که افزایش دستمزد ها با نرخ نگران کننده ای که می تواند منجر به تورم شود بالا می روند.

تورم گسترش بیشتری پیدا کرده است. اما بر اساس تمامی پیش بینی ها انتظار می رود که تورم در نیمه دوم سال آینده کاهش پیدا کند. سیاست فدرال رزرو به تورم پاسخ داده است و به این کار ادامه داده خواهد شد.

به گفته مشاور کاخ سفید تأثیر اقتصادی امیکرون در حال حاضر ناشناخته است. در تازه ترین به روز رسانی از وضعیت بازار حرکات نزولی فیوچرز شاخص های سهام ایالات متحده به دلیل نگرانی نسبت به واریانت امیکرون با شتاب نزولی بیشتری همراه بوده است.

دقایقی پیش شرکت مدرنا نیز اعلام کرد که ساخت واکسن جدید تا ماه مارس زمان بر است که البته این موضوع خبر جدیدی محسوب نمی شود زیرا در روز های اخیر تولید کنندگان واکسن اشاره کرده بودند که ساخت واکسن جدید حدود ۱۰۰ روز زمان لازم دارد.

طلا پس از سخنرانی های پاول رئیس بانک مرکزی و سپس وزیر خزانه داری آمریکا تا ۱۷۷۷ عقب نشست. پاول گفته فدرال رزرو به دنبال آن خواهد بود که انتظارات تورمی بوجود آمده زودتر از موعد به پایان برسد تا برنامه ‌های ضدتورمی بیشتری را به اجرا گذارد تا جلوی رشد بی‌‌رویه تورم بایستد.

قبلا نیز پاول با چنین ادبیاتی اونس را تا ۳۰ دلار به زیر کشیده بود. اونس طلا با جایگاه فعلی ۱۷۷۷ دلاری به هدف اول عقب نشینی خود تا عدد ۱۷۷۵ نزدیک شده است و اگر روند طلا معکوس نگردد هدف دوم ۱۷۵۰ و هدف سوم ۱۷۰۰ خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد