اونس طلا2414.52
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000

با ماساژ دادن نوزاد خود خطر مرگ را در او کاهش دهید

پژوهشگران به تازگی دریافته اند که فواید ماساژ نوزادان تا بزرگسالی ادامه دارد. اما اگر شما می خواهید نوزاد خود را ماساژ دهید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

به گزارش سایت طلا، تحقیقات نشان داده اگر ماساژ با روغن بدرستی انجام شود ، می تواند باعث افزایش وزن نوزاد شود ، از عفونت میکروبی جلوگیری کند و مرگ نوزادان را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پزشکان اسلامی - ایرانی در کنار بحث ورزش به ماساژ پرداخته اند از جمله زکریای رازی، ابن سینا، ابن رشد و جرجانی. این منابع معمولا ماساژ را " دلک " و " غمز " می نامند .

دلک به معنی مالیدن یا حرکتی که یکی بر بدن دیگری اعمال کند و " غمز " به معنی فشردن جایی از بدن با انگشت یا دست.

دانشگاه دارمشتات استاد طب نوزادان در دانشکده پزشکی استنفورد میگوید : " پوست بزرگترین عضو بدن است ولی ما اغلب اهمیت مراقبت از پوست را در سلامت نادیده میگیریم "

در سال ۲۰۰۸ ، او و همکارانش با ماساژ دادن روزانه ۴۹۷ نوزاد زودرس در بیمارستانی در بنگلادش نشان دادند این روش باستانی میتواند باعث نجات جان نوزادان شود.

ماساژ

متخصصان می گویند : ماساژ منظم به شکل گیری میکروبیوم نوزاد کمک میکند . میکروبیوم مجموعه میکروب هایی هستند روی پوست یا در روده زندگی میکنند و نقش مهمی در ایمنی دارد و مثل لایه های محافظ عفونت ها را دور نگه میدارد .

روغن عملکرد محافظتی پوست را بهتر و نفوذ باکتری به پوست و بعد ورود به گردش خون و ایجاد عفونت های خطرناک را سخت تر می کند.

بر اساس تحقیقات ، روغن آفتاب گردان ، نارگیل و کنجد بیشترین فایده را دارند . این روغن ها مقدار زیادی اسید لینولئیک دارند که در بدن تولید نمی شود . روی پوست گیرنده هایی وجود دارند که اختصاصا به این اسید چرب وصل می شوند و آن را متابولیزه می کنند .

شواهد نشان می دهند اسیدهای چرب موجود در روغن ها می توانند باعث تحریک و تقویت عملکرد ایمنی پوست شوند " .اما از روغن خردل برای ماساژ نوزاد زیاد استفاده می شود که اسید اروسیک دارد و باعث ملتهب شدن پوست میشود و عملکرد محافظتی آن را کم می کند درنتیجه هرگز از این روغن برای ماساژ نوزادان استفاده نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد