اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا می دانستید در زمستان بیشتر از تابستان چاق می شوید؟

شاید این مسئله عجیب بنظر برسد با این حال برخی از شرایط باعث می شود که شما در زمستان مستعد چاقی بیشتری تا فصل تابستان باشید.

به گزارش سایت طلا، کمتر کسی می‌داند که تغییر فصول می‌تواند خطر بروز چاقی را در افراد افزایش دهد. همانطور که گفته شد دلایل مختلفی می تواند منجر به بروز چاقی و افزایش وزن در فصل زمستان باشد که در این خبر برای شما شرح خواهیم داد.

۱- مصرف بیشتر فست‌فودها به دلیل مشغله کاری

رفتن به مدرسه، شرکت در کلاس‌های فوق برنامه، مشغله‌های کاری و در عین حال کاهش طول روز می‌تواند فرد را به مصرف بیشتر فست‌فودها تشویق کند. فست‌فودها مواد غذایی پرکالری و چربی هستند که می‌توانند به راحتی باعث اضافه وزن در افراد شوند.

چاقی

۲- استرس باعث افزایش ترشح هورمون می‌شود

حقیقت این است که استرس به طور مستقیم باعث افزایش سطح هورمون‌های مختلف مانند کورتیزول در خون می‌شود. همچنین هورمون گرلین که مسئول احساس گرسنگی در بدن است بر اثر استرس افزایش می‌یابد.

۳- کاهش فعالیت‌های بیرون از خانه

با سرد شدن هوا در فصل پاییز مردم ترجیح می‌دهند که زمان بیشتری را در محیط‌های بسته‌ای مانند خانه بمانند. همین امر باعث کاهش فعالیت جسمی انسان و افزایش خطر چاقی می‌شود.

۴- مشکلات تغییر فصل

اختلالات افسردگی فصلی یکی از بیماری‌های روانی رایج در پاییز است. افراد مبتلا به این اختلال نسبت به دیگران بیشتر تمایل به خوردن مواد غذایی دارند و همچنین کمتر مایل به انجام ورزش و فعالیت‌های جسمی هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد