اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش دوباره قیمت طلا ناشی از سویه جدید ویروس کرونا

قیمت طلا پس از کاهش در روز گذشته امروز برای بار دیگر افزایشی شده و به بالا ترین سطح روزانه خود رسید که عامل آن را می توان نگرانی از سویه جدید ویروس کرونا دانست.

به گزارش سایت طلا، سویه جدید ویروس کرونا باعث شده است تا طلا بار دیگر در میان سرمایه گذاران جذابیت زیادی پیدا کند و قیمت آن در صبح امروز به بالا ترین سطح روزانه خود در محدوده 1795 تا 1796 دلار رسید.

هم اکنون در بازار فضای ریسک گریز بسیاری وجود دارد که می توان آن را در شاخص های بازار سهام مشاهده کرده و دلار های سرمایه گذاران در حال حرکت به سمت دارایی های امن سنتی مانند طلا می باشد.

سرمایه گذاران نگران پیامد های اقتصادی و اجرای دوباره محدودیت های گذشته هستند چراکه نگرانی هایی وجود دارد که این سویه جدید ویروس کرونا دربرابر واکسن های تولید شده تا به امروز مقاوم باشد؛ اما با این حال برای مشخص شدن این موضوع تحقیقات بیشتری نیاز است.

احساس خطر جهانی بیشتر تحت تأثیر اظهار نظر های استفان بانسل، مدیر اجرایی شرکت مدرنا قرار گرفت، که گفت واکسن‌ های موجود در مقابله با سویه Omicron بسیار کمتر از گونه‌های قبلی کووید-19 مؤثر خواهند بود.

کاهش ریسک پذیری در بازار از طرف دیگر تاثیر زیادی بر روی بازده اوراق قرضه و همچنین ارزش شاخص دلار آمریکا گذاشت که باعث شد قیمت طلا به شکل قدرتمندی افزایش پیدا کند.

هم اکنون کارشناسان و سرمایه گذاران بازار منتظر دو داده ی مهم هستند که قرار است در این هفته منتشر شود. داده اول شاخص اعتماد مصرف کنندگان بوده و گزارش دوم مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات است که در روز جمعه منتشر خواهد شد و می تواند تاثیر بسیاری بر روی بازار طلا داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد