اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این علائم نشان می دهد شما به افسردگی نامرئی دچار شده اید

افسردگی یکی از بیماری های روانی است که بر روی جسم و روان افراد تاثیر می گذارد. برخی علائم نشان می دهد که شما دچار افسردگی شده اید حتی اگر خودتان از آن آگاه نباشید.

به گزارش سایت طلا برخی از افراد مبتلا به افسردگی ممکن است سعی کنند علائم را از دیگران پنهان کنند، یا حتی ممکن است متوجه نباشند که افسردگی دارند. اگرچه علائم معمول افسردگی، مانند غمگینی یا ناامیدی، به راحتی قابل تشخیص هستند، علائمی وجود دارند که ممکن است کمتر آشکار باشند.

1. تغییر در اشتها و وزن: برخی از افراد هنگام افسردگی به پرخوری رو می آورند و برخی نیز اشتهای خودشان را از دست می دهند. همچنین افسردگی می تواند باعث افزایش وزن شده و عزت نفس را کاهش دهد.

2. تغییر در خواب فرد: ارتباط قوی بین خلق و خو و خواب وجود دارد. کمبود خواب می تواند به افسردگی کمک کند و افسردگی می تواند خواب را دشوارتر کند. علاوه بر این افسردگی می تواند باعث افزایش میزان خواب نیز بشود.

افسردگی

3. مصرف مواد مخدر یا الکل: برخی از افراد مبتلا به اختلالات خلقی ممکن است از الکل یا مواد مخدر برای مقابله با احساسات غمگینی، تنهایی یا ناامیدی خود استفاده کنند که می تواند نشان دهنده ابتلا به افسردگی باشد.

4. خستگی بیش از حد: احساس خستگی بیش از حد یکی از علائم بسیار رایج افسردگی است. برخی تحقیقات نشان می دهد که بیش از 90 درصد از افراد مبتلا به افسردگی دچار خستگی می شوند.

5. کاهش خوشبینی: نظریه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلا به افسردگی ممکن است خصیصه‌ای به نام «واقع‌گرایی افسردگی» از خود نشان دهند، به این معنی که ممکن است در دیدگاه خود نسبت به رویدادها و کنترلی که بر آن رویدادها دارند، نسبت به افراد بدون افسردگی «دقیق‌تر» باشند و خوشبینی خود را از دست بدهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد