اونس طلا2336.67
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

طلا بار دیگر در سکوی پرتاب قرار گرفت

قیمت طلا در هفته گذشته به پایین ترین قیمت سه هفته اخیر سقوط کرد اما با این حال عواملی در بازار وجود دارد که می تواند بار دیگر طلا را به نقاط اوج گذشته بازگرداند.

به گزارش سایت طلا، ترس از COVID-19 دوباره به بازار سرازیر شده است و سرمایه گذاران دارایی های پرخطر را کنار می گذارند و به دنبال پناهگاه های امنی مانند طلا و دیگر فلزات گرانبها می گردند.

در روز پنجشنبه اطلاعات اولیه ای از یک سویه جدید ویروس کرونا منتشر شد که در نتیجه آن دارایی های پر ریسک مانند بازار سهام یک روند کاملا نزولی را در پیش گرفتند.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی درباره سویه جدید ویروس کرونا در دست است و همین موضوع باعث نگرانی فزاینده ای می شود چراکه امکان آن وجود دارد که این سویه جدید از سویه غالب قبلی یعنی سویه دلتا شدید تر و بدتر باشد.

با توجه به این اخبار قیمت طلا در صبح روز جمعه برای مدت کوتاهی به بالای 1800 دلار صعود کرد اما با افزایش ارزش شاخص دلار در ادامه روز، قیمت طلا به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده و در عدد 1792 دلار هفته را به پایان رساند.

تحلیل طلا

برخی از اقتصاددانان و تحلیلگران بازار گفته اند که گسترش نوع جدید در صورتی که شروع به تأثیرگذاری بر فعالیت های اقتصادی و جهت گیری آینده سیاست های پولی کند می تواند از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کند اما در غیر این صورت تاثیر چندانی نخواهد داشت.

از طرف دیگر به دلیل افزایش فشار تورمی، سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آغاز به افزایش نرخ بهره کرده و تا پایان سال آینده شاهد سه دفعه افزایش نرخ باشیم که در صورتی که سویه جدید کرونا شدید تر از انتظارات باشد می تواند بر روی این موضوع تاثیر بگذارد.

به گفته برخی از تحلیلگران فنی، سطح 1800 دلار در هر اونس طلا همچنان یک سطح روانشناختی حیاتی محسوب می شود اما با این حال سطح 1835 دلاری برای طلا بسیار پر اهمیت می باشد و برای صعودی شدن باید به بالای این سطح بازگردد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد