اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سرمایه گذاری در بازار طلا یا دیگر بازار ها، کدام امن تر است؟

ما طی هفته های گذشته رشد طلا ناشی از نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش تورم را شاهد بودیم و این یکی از نشانه های امن بودن بازار طلا به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا، با وجود افت شدید قیمت طلا در هفته گذشته و رسیدن به پایین ترین سطح سه هفته ای، این فلز گرانبها همچنان قدرت خود را در بازار حفظ کرده است.

برای مثال وقتی به واکنش طلا به اخبار جدید کووید 19 نگاه می کنیم طلا کاهش قابل توجهی یافت اما در عین حال بیت کوین سک سقوط 7 درصدی را متحمل شده و قیمت آن به زیر 55 هزار دلار سقوط کرد.

ترس از واریانت جدید کووید 19 که در آفریقای جنوبی مشاهده شده است باعث شده تا بار دیگر سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن حرکت کرده و به آنها علاقه نشان دهند.

در این میان اقتصاددانان نه تنها نگران کندی اقتصاد جهانی هستند، بلکه هرگونه اقدامات قرنطینه جدید مشکلات بیشتری را به اختلالات عرضه اضافه خواهد کرد. به عبارت دیگر، خطر رکود تورمی در حال افزایش است.

دارایی امن طلا

در این شرایط ظلا به عنوان یک داریی امن که در برابر تورم از کاهش ارزش پول محافظت می کند جذابیت بسیار بالایی را برای همه افراد دارا می باشد.

همچنین باقی ماندن جروم پاول در سمت رئیس فدرال رزرو نیز تغییر چندانی در این موضوع ایجاد نمی کند چراکه بانک های مرکزی اگر مشاهده کنند که اقتصاد در خطر است نرخ ها را افزایش نخواهد داد.

حتی اگر بانک های مرکزی و فدرال رزرو زودتر از برنامه ریزی های قبلی نرخ بهره را افزایش دهند، همچنان پشت منحنی تورم باقی مانده و نرخ بهره واقعی در قلمرو منفی باقی می ماند که برای طلا بسیار مثبت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد