اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا روابط ما با فرزندمان نیاز به تجدید نظر دارد؟

چگونه بعنوان والد رابطه خود با فرزندمان را تقویت و بهتر کنیم؟

ارتباط با فرزندان

کودکی که پیوند محکمی با والدین خود دارد، می تواند به بهترین وجه، پتانسیل های فردی خود را توسعه دهد. او جرأت می کند قدم های جسورانه ای را در زندگی بردارد و به بزرگسالی بالغ تبدیل شود که می تواند تصمیماتی مطابق با شخصیت خود بگیرد و برای داشتن زندگی شاد و سالم تلاش کند. بنابراین در اینجا چند نکته برای تقویت رابطه خود با فرزندانتان آورده شده است.

1. با عشقی بی قید و شرط با کودکان خود ارتباط برقرار کنید

اگر می‌خواهید از فرزندانتان برای چالش‌های زندگی حمایت کنید، مهم است که محبتی را که به آنها نشان می‌دهید مشروط نکنید. برعکس، حتی می توان گفت که هر موقعیتی که از نظر ما «دشوارتر» باشد، کودک نیاز فوری تری به ابراز عشق ما دارد. وقتی بچه ها بدون توجه به رفتارشان احساس می کنند که دوستشان دارند، آنگاه می توانند خودشان را همان طور که هستند دوست داشته باشند و بپذیرند. شما می توانید فرزند خود را فردی ارزشمند ببینید، حتی اگر مشکلی پیش بیاید.

2. درباره فرزندتان مثبت فکر کنید

وقتی صحبت از بچه ها می شود، ما والدین اغلب با آسیب پذیری های فرزندانمان آشنا هستیم و خیلی وقت ها دوست داریم آنها را تغییر دهیم. ممکن است بخواهید آنها کمتر پرخاشگر، خجالتی، گریان یا تندخو باشند. تمام تمرکز ما ممکن است بر این باشد که چگونه می توانیم کودک را وادار کنیم تا مطابق با هنجارها رفتار کند تا ما به عنوان والدین قضاوت نشویم. بر این اساس، ما اغلب شکایت می کنیم، فریاد می زنیم، خجالت زده می شویم، سیاه نمایی و مجازات می کنیم. خوشبختانه، اکثر والدین احساس می کنند که واقعاً نمی خواهند با فرزندان خود اینگونه رفتار کنند. بنابراین تصمیم بگیرید که با فرزندانتان دوستانه و مثبت صحبت کنید.

3. رفتارهای خانوادگی

وقتی به تقویت رابطه با فرزندمان فکر می کنیم، ممکن است به انجام کاری بسیار خاص با کودک خود فکر کنیم: مثل رفتن به شهربازی یا شاید یک سفر آخر هفته! اما فراموش کرده ایم که رفتارهای کوچک و ظریف روزمره چقدر برای پیوند با فرزندمان مهم است. نوازش در رختخواب توسط شما هنگام از خواب بیدار شدن فرزندتان، نوازش های کلامی و غیر کلامی در طول روز، گفتن داستان قبل از خواب، همه مثال هایی است که رابطه شما را در درازمدت تغذیه می کند. چنین رفتارهایی چه برنامه ریزی شده باشند و چه غیر برنامه ریزی شده قطعا برای کودکان (و نه تنها برای آنها!) مهم است و احساس می کنند می توانند به شما تکیه کنند. این رفتارها احساس حمایت و پذیرفته بودن و احساس نزدیکی همیشگی را در کودک تقویت می کند.

4. خود واقعیتان را نشان دهید

یک تحقیق نشان داده است که افرادی که به شرم و آسیب پذیری خود آگاه هستند، ریسک بیشتری می کنند و بیشتر احتمال دارد احساسات مثبتی مانند عشق، اعتماد، شادی و خلاقیت را تجربه کنند. این توانایی نشان دادن خود به نزدیک‌ترین افراد بدون سپر محافظ کمال‌گرایی، ما را قادر می‌سازد روابط عمیقی ایجاد کنیم و از آن بهره ببریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد