اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان در حال سقوط بیشتر

هفته اخیر برای طلا هفته بسیار بدی بود و قیمت آن به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته و برخی از سطوح کلیدی را از دست داد.

طلا در روز های گذشته به زیر 1800 دلار به ازای هر اونس سقوط کرد. تحلیلگران بر این باورند که با افت قیمت طلا به زیر سطوح حمایت کلیدی خود در کوتاه مدت ممکن است افت بیشتری را شاهد باشیم.

مهم ترین عاملی که باعث کاهش قیمت طلا در روز های اخیر شد را می توان خبر ابقای جروم پاول در مقام رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) دانست که گمانه زنی ها درباره تشدید سیاست های پولی این بانک را به همراه داشت.

در لحظه نگارش این خبر قیمت هر اونس طلای جهانی 1793 دلار می باشد که به شکل پایداری به زیر سطح کلیدی 1800 دلار سقوط کرده و در پایین ترین قیمت چند هفته اخیر خود قرار گرفته است.

قیمت طلا

به گفته برخی تحلیلگران، اگرچه فشارهای تورمی همچنان از طلا حمایت می کند، اما این فلز گرانب ها نتوانسته است در برابر باد مخالف رو به رشد ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه مقاومت کند. بازده اوراق قرضه 10 ساله در حال حاضر با 1.66 درصد به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است.

دانیل بریزمن کارشناس بازار طلا اظهار داشت که واکنش شدید بازار به انتساب مجدد جروم پاول پیش بینی نشده بود اما با این حال با توجه به این اتفاق می توان انتظار داشت که سیاست های این بانک تغییری خاصی را نشان ندهد.

وی در ادامه ابراز داشت که هم اکنون بسیار مهم است که طلا بتواند بالا تر از میانگین حرکت 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه خود باقی بماند تا همچنان شانس صعودی آن حفظ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد