اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا روغن حیوانی می تواند هر دردی را درمان کند یا خودش باعث بیماری می شود؟

حتما شنیده اید که همه از خواص روغن حیوانی، مصرف و خواص درمانی آن صحبت می کنند. اما مسئله مهم در این است که این صحبت ها تا چه میزان علمی هستند؟

همه ما امروزه به دلیل مشکلات سلامتی بسیاری مانند بیماری های قلب و عروق و فشار خون مجبور به کنترل تغذیه خود هستیم اما یکی از مواد غذایی پر بحث از لحاظ سلامتی در میان ما ایرانی ها روغن حیوانی است.

به طور کلی چربی‌های اشباع، ۱۰ درصد انرژی مصرفی روزانه افراد را تشکیل می‌دهند، بنابراین اگر افراد بیشتر از این مقدار چربی‌های اشباع را مصرف کنند، سلامت قلب و عروق آن‌ها به خطر می‌افتد. چربی‌های اشباع در دمای محیط جامد هستند که از جمله این چربی‌ها می‌توان به کره، روغن حیوانی و چربی موجود در گوشت و لبنیات اشاره کرد.

همانطور که گفته شد حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد روغن های حیوانی و دنبه ها از چربی اشباع تشکیل شده اند. چربی اشباع همانطور که در دمای محیط سفت می شود در رگ های ما هم به همین شکل در می آید و باعث انسداد و گرفتگی عروق می شود.

روغن حیوانی

علاوه بر این روغن های حیوانی مقدار زیادی چربی ترانس هم دارند که بدترین نوع چربی ها است و باعث افزایش کلسترول خون می شود و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را چندین برابر می کند.

بر اساس رفرنس های معتبر تغذیه و رژیم درمانی انسان می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد کالری روزانه اش را به چربی‌ های اشباع‌ شده اختصاص بدهد که شامل لبنیات، انواع روغن ها و گوشت قرمز هستند اما چربی های حیوانی و دنبه ها جزو آن ها حساب نمی شوند و به سلامتی ما آسیب می زنند.

به بیانی دقیق تر یک قاشق روغن حیوانی، ۹ گرم چربی اشباع دارد و ۴۵ درصد میزان انرژی دریافتی روزانه ما را به چربی‌های اشباع تامین می‌کند، بنابراین اگر ۲ قاشق غذاخوری روغن حیوانی در روز مصرف کنیم، ۱۰۰ درصد نیاز ما به چربی‌های اشباع تامین می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد