اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل سکه، طلا و دلار روز شنبه مورخ 29 شهریور + قیمت امروز سکه

قیمت دلار تغییر چندانی را از خود نشان نداده است اما کاهش اونس طلا، سکه و طلای بازار تهران را کاهش کرد.

بازارساز در تلاش است که با فاند های خبری رفتن رئیس کل بانک مرکزی به عمان برای رایزنی درباره دریافت نقدی پول های بلوکه شده، سفر مدیرکل آژانس در ۲ آذر و دور جدید مذاکرات هسته ای در ۸ آذر به همراه تزریق‌ دلار سطح دلار تهران را به زیر ۲۶۸۰۰ بکشاند.

دلار رنج شده در ۲۸۱۹۰ یعنی دلار تهران سطح حمایتی حساس ۲۸۲۰۰ را از دست داده که می تواند زمینه‌ ساز فشار فروش معامله‌ گران در ابتدای امروز شنبه شود.

در صورتی که دلار‌ بتوانند مرز ۲۸ را امروز حفظ کنند، خریداران بار دیگر به بازار بازخواهند گشت. از طرفی با توجه به روند دلار، سکه نیز سطح حساس ۱۲۵۰۰ را از دست داد و با اونس ۱۸۴۷ احتمال افت بیشتر سکه وجود دارد.

افزایشی های دلار می گویند در بدترین حالت، دلار به زیر ۲۷۸۰۰ نخواهد رفت و محدوده ۲۷۸۰۰ تا ۲۸۲۰۰ منطقه جدید کف دلار خواهد بود زیرا مذاکرات هسته ‌ای در شرایط دشواری قرار دارد و مذاکرات گروسی در ۲ آذر با ایرانی‌ها نیز نتیجه خاصی به همراه نخواهد داشت.

از طرفی دیروز جمعه اخباری در بازار پشت خطی در خصوص دور جدید تحریم ها منتشر شد که می تواند فضای دلار در روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

دلار

کاهشی های دلار محدوده دلار را در سطح ۲۶۸۰۰ می دانند زیرا به نتایج مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین هستند و ممکن است شرایط ایجاد یک توافق موقت بین ایران و آمریکا فراهم شود.

دلار سیگنال هسته‌ای مثبتی از سمت روس‌ها دریافت کرد و همین موضوع موجب شد سطح فروش‌ها افزایش پیدا کند، روسیه گفته، ما شاهد پیشرفت بسیار مثبتی درباره مذاکرات لغو تحریم‌های ضد ایران هستیم

قبلا کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس مخالف برجام بودند و از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای استقبال کردند، اما اکنون آنها با تفکر معکوس از روند گذشته و همچنین تجدید نظر در موضع خود را نشان می دهند.

سفر دیشب صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی به عمان در همین راستاست تا بازارساز بتواند با تثبیت دلار، سطح آن را به محدوده ۲۶۸۰۰ بکشاند. با اینحال محدوده دلار ۲۵۸۰۰ تا ۲۶۸۰۰ اگر باب میل بازارساز باشد به روند شاخص کل بورس نیز برای نمادهای دلار محور فشار وارد خواهد شد.

اونس طلا در عدد ۱۸۴۶ کلوز خورد و در محدوده حبس شده ۱۸۳۵ تا ۱۸۷۵ باقی ماند. با صحبت‌های خانم لاگارد مبنی بر عدم تحقق شرایط برای افزایش نرخ بهره و لزوم صبر بانک های مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره، اونس طلا کانال ۱۸۵۰ را هم از دست داد.

سکه تهران به حباب مثبت ۲۰۰ هزار تومانی نزدیک شد ولی اززش ذاتی سکه کانال ۱۲۲۰۰ را حفظ کند تا سکه معاملاتی به کانال ۱۲۴۰۰ برگردد.

سکه

گزارش روزانه قیمت ها نسبت به ساعت ۱۲ روز گذشته

عنوان قیمت امروز قیمت روز گذشته
اونس طلا 1845 دلار 1865دلار
مثقال طلا 5,335,000 تومان 5,388,000 تومان
سکه امام 12,395,000 تومان 12,435,000 تومان
سکه بهار 12,100,000 تومان 12,300,000 تومان
نیم سکه 6,380,000 تومان 6,420,000 تومان
ربع سکه 3,680,000 تومان 3,720,000 تومان
یورو 32,100 تومان 32,100 تومان
دلار 28,130 تومان 28,030 تومان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد