اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا استفاده از متفورمین برای لاغری بی خطر است؟

متفورمین یک داروی کاهش دهنده ی قند خون است که برای بهبود دیابت نوع ۲ به کار می رود. برخی می گویند این دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند. این مطلب تا چه حد علمی است؟

یکی از تاثیرات متفورمین برای لاغری کاهش وزن است اما عوارض جانبی متفورمین برای لاغری کم است و هزینه اش نیز بالا نیست. این روزها از این دارو برای کاهش وزن و لاغری استفاده می شود، اما آیا همه می توانند از متفورمین برای لاغری استفاده کنند؟

متفورمین برای لاغری و کاهش وزن افراد چاق بی خطر است. با این حال شاید مصرف این دارو برای همه مناسب نباشد، مخصوصا آن هایی که اضافه وزن شان زیاد بالا نیست. پس قبل از مصرف حتما با پزشک تان در میان بگذارید.

بر اساس تحقیقات، متفورمین به کاهش وزن برخی افراد کمک می کند. با این حال دقیقا مشخص نیست که چرا متفورمین باعث کاهش وزن شود.

یک تئوری این است که شاید متفورمین با پایین آوردن اشتها باعث می شود کمتر غذا بخورید. حتی ممکن است چگونگی ذخیره سازی و استفاده از چربی های بدن را نیز تغییر دهد.

دیابت

متفورمین برای لاغری چگونه عمل می کند؟

یکی از ویژگی های اصلی متفورمین، کاهش مقاومت به انسولین است. مقاومت به انسولین از دلایل اصلی ابتلا به دیابت و از عوامل کمک کننده به کاهش وزن است و می تواند منجر به سندروم تخمدان پلی کیستیک شود. متفورمین، مقدار تولید گلوکز کبد و جذب آن توسط روده را کاهش می دهد اما جذب از طریق عضلات را بالا می برد.

به طور کلی کاربری این دارو برای بیماری دیابت نوع 2 است و هیچ پزشکی برای کاهش وزن به مصرف این دارو توصیه نمی کند چرا که اثرات آن در بلند مدت در دست بررسی است و اثرات مخرب آن به وضوح شناسایی نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد