اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا گرفتن رژیم کم کالری روشی مناسب برای کاهش وزن است؟

بسیاری از افراد برای کاهش وزن تلاش می کنند از رژیم های کم کالری استفاده کنند که یکی از این رژیم ها، رژیم خیار است.

بعضی از رژیم ها هستند که در اون ادعا می شود در عرض ۲ الی ۳ روز می توانید ۷ کیلو وزن کم کنید که توصیه شده در هر ماه بین ۴ تا ۷ کیلو وزن کم شود.

این رژیم غذایی عمدتاً شامل خیار همراه با چند ماده غذایی غنی از پروتئین مثل تخم‌مرغ مرغ ماهی و آجیل است. اکثر غذاها را با خیار جایگزین می‌کنند در این رژیم به این معنی که حتی بقیه میوه‌ها و سبزیجات هم مصرفش باید به حداقل برسد.

جدا از اینکه رژیم توصیه به خوردن خیار بیشتر در وعده‌های غذایی وجود دارد اما هیچ قانون استاندارد دیگری در این رژیم وجود ندارد این رژیم توصیه می کند هر موقع که احساس گرسنگی کردید خیار بخورید تئوری هم این است که چون کالری خیار کم است هر چقدر که بخواهید می توانید بخورید و کالری کمی هم دریافت کنید.

خیار

مطالعات هم نشان داده که رژیم های خیلی کم کالری که کمتر از ۸۰۰ کالری در روز باشند برای کاهش وزن در طولانی مدت موثر نیستند و همچنین سوخت و ساز پایه بدن را هم با مشکل مواجه می‌کند هرچقدر رژیم غذایی محدود تر باشد رعایتش برای افراد هم دشوار تر است.

خیار فقط یک مقدار خیلی کم مواد مغذی مثل پتاسیم، ویتامین c، ویتامین K را تامین می کند و فاقد پروتئین، چربی ،فیبر ،کلسیم، آهن و خیلی مواد مغذی دیگر است که برای سلامتی بدن لازم است.

پس نتیجه می گیریم حتی اگر به هر وعده غذایی هم بخواهیم پروتئین اضافه کنیم بعید است که به دلیل تنوع محدود مواد غذایی در رژیم نیازهای روزانه و برآورده شود پس برای کاهش وزن و بهبود سلامتی بهتر است یک رژیم غذایی متنوع که اختیار خوردن بیشتر مواد غذایی را داشته باشیم انتخاب کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد