اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این ترفند فوق العاده، سیب‌زمینی‌ ها را دو برابر سریعتر بجوشانید

به این ترتیب سیب زمینی های شما خیلی سریعتر آماده می شوند.

ما عاشق سیب زمینی هستیم. آنها را بصورت آب پز، سرخ شده، کبابی به ما بدهید، ما همه را دوست داریم! سیب زمینی مورد علاقه بسیاری از مردم است و حتی پنجمین محصول مهم در سراسر جهان می باشد. اما هر غذایی که بخواهید با آن بپزید، معمولاً ابتدا باید آب پز شوند و زمان زیادی برای اب پز کردن آن طول می کشد و حوصله سر بر است. خوشبختانه، ما ترفندی داریم که به شما کمک می‌کند سیب‌زمینی‌هایتان را در کمترین زمان بجوشانید.

سیب زمینی

قبل از اینکه سراغ ترفند برویم خوب است بدانید سیب زمینی هرچند حاوی کربوهیدرات است اما از طرفی آنها حاوی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌ها نیز هستند که همگی به ازبین بردن بیماری‌ها کمک می‌کنند. همچنین طبق برخی از مطالعات گفته می شود سیب زمینی می تواند به کاهش یبوست و التهاب کمک کند. فوق العاده است!

درخت سمی

آیا می دانستید سیب زمینی روی یک گیاه سمی رشد می کند؟ گیاه سیب زمینی سمی است، اما خوشبختانه مسمومیت با سیب زمینی بسیار نادر است. با این حال، خوردن قسمت های سبز سیب زمینی می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین همیشه باید آن را دور بریزید و از خوردن جوانه سیب زمینی نیز بپرهیزید. سیب زمینی حاوی سولانین است، اما مقدار آن کم و بی خطر است، اما، جوانه ها حاوی سولانین بسیار بیشتری هستند که می تواند منجر به درد معده و گرفتگی عضلات شود. توصیه می شود قبل از خوردن سیب زمینی، جوانه ها را بردارید و برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی ها، باید آنها را در یک کیسه کاغذی یا در یک سبد باز نگه دارید تا سیب زمینی اکسیژن کافی دریافت کند. نگهداری آنها در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف دربسته باعث جوانه زدن و چروک شدن سیب زمینی می شود.

پخت در قابلمه

اندازه قابلمه شما تأثیر زیادی در زمان لازم برای جوشاندن سیب زمینی ها دارد. هر چه ظرف بزرگتر باشد، سیب زمینی ها بیشتر با آب تماس پیدا می کنند و نه با یکدیگر و در نتیجه زودتر پخته می شوند. به همین دلیل مهم است که یک قابلمه نسبتا بزرگ انتخاب کنید تا سطح آب را به حداکثر برسانید.

ترفند پخت سریع سیب زمینی

شما با این ترفند می توانید زمان آبپز کردن سیب زمینی را به نصف کاهش دهید؛ ابتدا آبی را که در کتری استفاده می کنید بجوشانید و سپس این آب داغ را روی سیب زمینی های خود در قابلمه بریزید و قابلمه را روی گاز قرار دهید. شما با این روش فقط حدود 5 تا 10 دقیقه زمان نیاز دارید تا آنها را بجوشانید تا پخته شوند!

نکته آخر: مطمئن شوید که سیب زمینی هایی که می جوشانید تقریباً یک اندازه باشند. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که همه آنها همزمان پخته می شوند. چند سیب زمینی بزرگ بین سیب زمینی های کوچکتر دارید؟ آنها را نصف کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد