اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مراقب این 5 ماده غذایی مسمومیت زا باشید

5 ماده غذایی ای که می تواند به شما مسمومیت غذایی دهد!

مسمومیت غذایی

مرغ نپخته تنها غذایی نیست که می تواند شما را بیمار کند، اگر تا به حال دچار مسمومیت غذایی شده اید، لازم نیست به شما بگوییم که چقدر آزاردهنده و وحشتناک است. احساس بیماری و ناتوانی مطمئناً جالب نیست؛ به همین دلیل باید بهترین راه برای مبارزه با مسمومیت غذایی یعنی پیشگیری را انجام داد که بسیار راحت تر و بهتر از هر درمانی است. بنابراین مراقب این غذاها باشید زیرا ممکن است شما را بیمار کنند.

تخم مرغ

یک تخم مرغ نیمرو شده خیلی اشتها آور به نظر می رسد، اما وقتی شما را آلوده می کند و از کار می اندازد، به سرعت جذابیت آن افت می کند! سالمونلا یکی از بزرگ‌ترین عاملان مسمومیت غذایی است و می‌توانید از طریق تخم‌مرغ وارد بدن شود؛ اما خوشبختانه وقتیکه تخم مرغ به درستی پخته شود شانس آن بسیار کم می شود . پس اگر در حال تهیه تخم مرغ برای کودکان خردسال، زنان باردار، افراد مسن یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف هستید، مطمئن شوید که تخم مرغ کاملا پخته شده است.

تن ماهی

چگونه می توانید از مسمومیت ناشی از تن ماهی جلوگیری کنید؟ تن ماهی خود را قبل از خوردن حتما بجوشانید.

کاهو و سایر سبزیجات خام

احتمال کمی است، اما می توانید از کاهو نیز مسمومیت غذایی بگیرید؛ سبزیجات شما می توانند با یک باکتری از مدفوع پرندگان، کودها یا کنه ها آلوده باشند. کاهو از بازار خریده اید؟ پس قبل از خوردن آن را کامل و با دقت بشویید.

جوانه لوبیا

جوانه لوبیا در واقع دانه های جوانه زده است. بذرها، در یک محیط مرطوب جوانه می زنند و اغلب باکتری های زیادی در آنجا رشد می کنند. دکتر دیز گونزالس به The Healthy می گوید: «عفونت معمولاً در بذر اتفاق می افتد و زمانی که دانه جوانه می زند، باکتری ها شروع به رشد می کنند. باز هم، احتمال اینکه شما دچار مسمومیت غذایی شوید کم است، اما مطمئناً پختن جوانه لوبیا قبل از خوردن آن ضرری ندارد.

کنسرو لوبیا

لوبیا قرمز حاوی پروتئین خاصی به نام لکتین است. اگر بعد از باز کردن کنسرو لوبیا، آن را بدون حرارت دادن بخورید، لکتین می تواند دست نخورده باقی بماند. و بدن شما از این موضوع خیلی خوشحال نخواهد شد و اگر لکتین بیش از حد دریافت کنید، ممکن است دچار اسهال یا استفراغ شوید. راه حل؟ لوبیا را قبل از خوردن گرم کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد