اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زن ۱۰۴ ساله‌ای که هنوز تحصیل می‌کند!

زن ۱۰۴ ساله هندوستانی که با انگیزه ای خاص در حال ادامه تحصیل است به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش سایت طلا ، اگر فرد در دل خود اشتیاق داشته باشد انجام هر کاری برایش ممکن می‌شود. نمونه درخشان آن یک زن سالخورده اهل کرالا هند است که اثبات کرده سن تنها یک عدد است. «کوتی یاما» ۱۰۴ ساله که اهل منطقه کوتایام است به تازگی در آزمون کلاس‌های سوادآموزی از ۱۰۰ امتیاز ۸۹ را کسب کرده است.

خانم کوتی یاما هرگز آموزش رسمی ندیده، چون اصلا به مدرسه نرفته است. با این حال او با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی خواندن و نوشتن را فرا گرفته است. کوتی یاما پس از شرکت در این کلاس‌ها که در خانه اش برگزار شد واجد شرایط در آزمون استاندارد چهارم شد. این زن با وجود آنکه در سن ۱۰۴ سالگی کم شنوا شده، اما این عارضه سالخوردگی نیز نتوانسته به مانعی بر سر راه وی برای آموختن دانش تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش ایالت کرالا هند با انتشار تصویری از این زن باانگیزه در توئیتر خود نوشت: «کوتی یاما ۱۰۴ ساله اهل کوتایام در آزمون سوادآموزی نمره ۸۹ از ۱۰۰ را کسب کرده است. سن مانعی برای ورود به دنیای دانش نیست. با نهایت احترام برای خانم کوتی یاما و سایر تازه آموزان. آرزوی بهترین‌ها را برایشان دارم.»

پس از انتشار این خبر کوتی یاما به نوعی به یک ستاره محلی تبدیل شد و مورد تمجید کاربران قرار گرفت. یکی از کاربران نوشت: «مطمئنا این مادربزرگ برای دیگران الهام بخش خواهد بود.» کاربر دیگر نوشت: «درود بر پشتکار و انگیزه این مادربزرگ.»

گفتنی است؛ اداره ماموریت سوادآموزی ایالت کرالا توسط دولت ایالتی تامین مالی می‌شود که هدف آن ترویج سوادآموزی، آموزش مداوم و یادگیری مادام العمر برای همه شهروندان است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد