اونس طلا2337.71
مظنه15,121,000
18 گرم3,490,600
ارزش سکه34,067,613
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000

داشتن امید در زندگی چه نقشی در زندگی شما دارد

امید یکی از مهم ترین موتور های محرک برای زندگی است که می تواند جنبه های زیادی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد با این حال شما تا چه میزان به داشتن امید در زندگی تان اهمیت می دهید؟

افرادی هستند که وقتی دچار مشکل می‌شوند در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانند بر پریشانی خود غلبه کنند، به دنبال راه‌حل بروند و زودتر خود را با شرایط منطبق کنند که این نوعی حسن محسوب می‌شود.

طبق پژوهش‌های انجام شده افراد امیدوار تحمل دشواری بالایی دارند. آنها فرایندی که نیاز است تا مسأله حل شود را به راحتی طی می‌کنند.

این افراد زمانی‌که مسأله‌ای آن ها را دچار چالش کند و تغییرات پایداری در زندگی آنان به‌وجود آورد، می‌توانند با آن منطبق شوند، آن را بپذیرند و این پذیرش به آن ها کمک می‌کند که مسیر را ادامه بدهند. به طور کلی افراد امیدوار دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی و آینده دارند.

طبق بررسی انجام شده بر روی مسائل جسمی، این افراد در مقابله با بیمارهای سخت توان بیشتری از خود نشان می‌دهند، از فرصت باقی مانده خود به‌ بهتر نحو ممکن استفاده و برنامه‌ها و اهداف خود را دنبال می‌کنند. این مسائل نشان می‌دهد که نقش امید در سازگاری به خصوص در شرایط دشوار برای این افراد پررنگ‌تر است.

در مغز انسان انتقال‌دهنده‌های عصبی وجود دارد که مسئول حفظ، ایجاد شادمانی، انگیزه و تحرک به سمت آینده است.

امید

طبق بررسی‌های انجام شده افراد امیدوار میزان بیشتری از انتقال‌دهندگان عصبی مثل سروتونین را ترشح‌می‌کنند که سبب می‌شود شادمانی، انگیزه و تحرک بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.

همچنین عصب‌هایی در مغز وجود دارد که قادر است خاطرات تلخ را در مواجهه با شرایط دشوار برای فرد یادآوری کند که تکرار این امر در دراز مدت مشکل‌ساز است و باعث می‌شود فرد دچار افسردگی‌های شدید ‌شود. حس امیدواری بر بازخوانی خاطرات بد غلبه می‌کند، سطح ترشح آن را در مغز کم می‌کند و اجازه نمی‌دهد خاطراب بد و نگران‌کننده در فرد تداعی شود.

بدن ما دارای افیون‌های درون‌زایی است که هنگام مواجهه با آسیب‌های جدی در بدن ترشح می‌شود، نقش تسکین‌کننده را اجرا می‌کنند و حس امیدواری سطح ترشح این افیون‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین امیدواری بر روی سیستم‌امینی نقش تائیدشده‌ای دارد و با این حس می‌توانیم خود را در برابر بیماری‌های جسمی مانند کرونا در امان ‌نگه داریم.

در بین درمان‌های روانشناختی، امیددرمانی اشنایدر تنها درمانی است که امید را به عنوان هدف اصلی در درمان مدنظر قرار داده است. در درمان افراد افسرده مفهوم هدفمندی و امیدواری بهم گره‌خورده‌اند. امیدواری در مسیر رسیدن به هدف اثربخشی زیادی را به دنبال دارد.

امید قابل‌تسری است؛ یعنی اگر در حوزه‌ای از زندگی آن را تجربه کرده باشیم، ناخودآگاه در بقیه امور زندگی ما وارد خواهد شد.. بخشی از امیدواری به صورت ژنتیکی به ارث می‌رسد و بخش‌دیگر آن براساس تجربیاتی به وجود می‌آید که فردی در طول فرآیند بزرگ شدن آن‌ها را به دست می‌آورد. ‎

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد