اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر موهایتان را دوست دارید آن ها را اینگونه نشورید

یکی از مراحلی که می تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند مرحله حمام کردن روزانه است. اگر این مرحله را درست انجام نمی دهید باید برای همیشه با موهایتان خداحافظی کنید.

شما ممکن است انواع مراقبت های داخلی مانند اصلاح تغذیه و خواب و خارجی مانند استفاده از ماسک مو، شامپو مخصوص و اصلاح عادت های نادرست را انجام دهید اما مهم ترین مرحله یعنی شستشوی موها در حمام را فراموش کنید.

همانطور که گفته شد یکی از جاهایی که بیشترین آسیب به مو وارد می شود حمام است اما چرا و چگونه؟

1_ شانه کردن موها در حمام

موها در زمان خیس بودن بسیار آسیب پذیر هستند و همچنین در داخل حمام به دلیل بخار و خیس بودن کف سر منافذ پوست سر از حالت عادی باز تر می شوند و به همین علت موها به راحتی ریزش پیدا می کنند.
علاوه بر این در این حالت ساقه مو نیز به شدت شکننده و آسیب پذیر است، در نتیجه هرگز در داخل حمام موهای خود را شانه نکنید.

شستن موها

2_ ایستاده حمام کردن

به دلیل گرم بودن فضای حمام و داغ بودن آب عروق خونی بدن منبسط می شوند و خون در پایین ترین قسمت بدن جمع می شود و خون رسانی به سر مقداری کمتر می شود. در این حالت هم منافذ پوست باز تر شده اند و هم خون رسانی ضعیف است درنتیجه موهای شما شروع به ریزش می کنند. برای جلوگیری از این حالت ترجیحا بر روی یک صندلی بنشینید و به آرامی بر روی موهای خود آب بریزید.

3_ شستن موها با اب داغ

هرچه میزان آب داغ تر باشد غدد چربی بیشتر چربی ترشح می کنند و موها نیز چرب تر می شوند. همچنین آب داغ باعث آسیب شدید به ریشه و ساقه مو می شود و موها را دچار موخوره، کدری، خشکی و ریزش می کنند.

4_ چنگ زدن موها در هنگام شستن

چنگ زدن موها و بستن آن ها را حوله در بلند مدت باعث گره خوردن، وز شدن و شکننده شدن موها می شود. برای شستن موها ابتدا باید کف سر را به آرامی با انگشت ماساژ دهیم تا به فولیکول های مو آسیب نرسد و از کف شامپو نیز به ارامی بر روی ساقه موها می زنیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد