اونس طلا2293
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

11 راه طبیعی برای خوشبو کردن خانه خود

11 راز در مورد اینکه چگونه خانه خود را خوشبو کنید و بوهای بد را جذب کنید

بوی موجود در خانه

اغلب اوقات، بو اولین چیزی است که هم شما و هم مهمانتان به محض ورود به خانه متوجه می شوید. شاید خانه شما نیز ترکیبی از بوهای مختلف داشته باشد، اگرچه به هیچ وجه بد نیست، اما چخوب که بتوانیم خانه خود را خوشبو و معطر کنیم.

1. بوهای بد را با جوش شیرین جذب کنید

گاهی اوقات، اولین کاری که برای خوشبو کردن خانه خود باید انجام دهید این است که از پخش شدن بوهای ناخوشایند جلوگیری کنید. و یک مورد ارزان و موثر وجود دارد که از زمان های بسیار قدیم وجود داشته است؛ البته که آن جوش شیرین است. می توانید چند کاسه جوش شیرین در اطراف خانه و اتاق ها بگذارید و هر هفته آنها را جایگزین کنید. این امر به ویژه در انباری و آشپزخانه کوچک مؤثر است.

2. یک اسپری طبیعی اتاق درست کنید

با گیاهان معطری مانند نعناع و چای ، اسطوخودوس می توانید اسپری درست کرده و بوی بهشتی را در خانه خود ایجاد کنید. ابتدا آنها را در آب داغ خیسانده و سپس معجون را به یک بطری اسپری منتقل کنید. چای همچنین یک جاذب بوی طبیعی عالی است؛ برای خلاص شدن از شر بوی بد یخچال، به جای جوش شیرین، برگ های خشک شده چای را داخل یخچال قرار دهید.

3. لیموهای مصرف شده را بجوشانید

از باقی مانده لیموترش بعد از آب گیری استفاده کنید و آب لیموی معطر درست کنید. آنها را در قابلمه ای بریزید و روی آن را با آب بپوشانید و بگذارید چند ساعت روی حرارت ملایم بجوشد.

4. دانه های قهوه بو داده

چند دانه قهوه را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 400 درجه فارنهایت قرار دهید. پس از اتمام زمان، در فر را باز کنید و از عطر و بوی انرژی زای قهوه لذت ببرید.

5. یک قابلمه مست کننده درست کنید

می توانید مواد معطر طبیعی را در یک قابلمه آب در حال جوشیدن روی اجاق بریزید. این یکی از بهترین و همه کاره ترین راه ها برای خوشبو کردن خانه شما است. لیمو را با وانیل و رزماری برای داشتن بویی عالی امتحان کنید؛ همچنین می توانید با دارچین، پرتقال و سیب بازی کنید تا کمی لطافت نیز به آن اضافه کرده باشید.

6. عصاره وانیل درست کنید

چند قطره عصاره وانیل را در ظرفی بریزید، سپس آن را در دمای 300 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید، وانیل عطر ملایم و شیرینی را منتشر می کند.

7. هوا را با زغال فعال تصفیه کنید

زغال چوب فعال یکی از موثرترین و مناسب ترین جاذب های بو است و می تواند بوهای آشپزخانه و یا دود سیگار را خنثی کند. برای از بین بردن سریع بوی بد، مقداری زغال چوب فعال را در یک کیسه متخلخل کنار پنجره آویزان کنید. به طور متناوب نیز می توانید، چند کاسه با زغال فعال در نزدیکی سطل زباله‌تان بچینید.

8. فضای خود را با سرکه خوشبو کنید

سرکه سفید علاوه بر پاک‌کنندگی فوق‌العاده، برای از بین بردن بوی آشپزی و سایر بوهای اطراف خانه نیز فوق‌العاده است. بعد از پخت مقداری از سرکه را در قابلمه بریزید و حدود یک ساعت بجوشانید. همچنین می‌توانید یک کاسه سرکه را در طول شب روی پیشخوان بگذارید تا در آشپزخانه‌ای با بوی تازه از خواب بیدار شوید.

9. کوکی ها را بپزید

فضای خانه خود را با بوی شگفت انگیز و آشنای کلوچه های تازه پخته شده پر کنید. هیچ چیز لذت بخش تر از این بو نیست!

10. روغن های اسانس دار

روغن های اسانس دار روشی محبوب برای داشتن بوی تازه در خانه هستند. اگر طرفدار شمع های معطر یا خوشبو کننده های شیمیایی هوا نیستید، روغن هایی مانند علف لیمو، درخت چای یا پرتقال شیرین طبیعی نگه دارید.

11. گیاهان خشک را آویزان کنید

شاخه های سبزی خشک مانند بو، شوید و آویشن را به صورت دسته ای گره بزنید و در آشپزخانه آویزان کنید. نه تنها بوی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت، بلکه در صورت نیاز برای پخت و پز نیز مفید خواهند بود!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد