اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه از خستگی ذهن خود خلاص شویم؟

روزانه اطلاعات زیادی وارد و در مغز شما پردازش می شود. این مسئله می تواند در کوتاه مدت نیز دچار خستگی ذهن شما شوند.

در هر لحظه از زندگی روزمره، حتی لحظه روشن کردن کتری یا بیدار شدن از خواب، مغز شما از اطلاعات انباشته می‌شود.

در هر ثانیه چشم شما حدود ده میلیون بیت اطلاعات به مغز شما ارسال می‌کند. گوش نیز میزبان ارکستری از امواج صوتی است. پژوهشگران تخمین می‌زنند که روزانه به طور متوسط شش هزار فکر مختلف در سر هر فرد جریان دارد.

تمرکز کردن به خصوص در دوران دورکاری برای بعضی‌ها سخت شده است. کتاب‌ها نیمه‌خوانده رها می‌شوند، چشم‌ها مدام از صفحه نمایش رها شده و به جای دیگری دوخته می‌شوند، گفتگوها ادامه پیدا نمی‌کنند.

دکتر آمیشی جا، استاد عصب‌شناسی رفتاری و شناختی به پنج نکته اشاره کرده که به بهتر شدن تمرکز شما کمک می‌کند:

1. روی تنفس خود تمرکز کنید: به تنفس خود توجه کنید ، روی بخشی از بدنتان متمرکز شوید که بیشتر از همه موقع تنفس احساس میکنید . مثل یک شعاع نور تمرکز خود را حفظ کنید و هر فکر دیگری را پس بزنید . این کار را سه دقیقه در هر روز به مدت یک هفته انجام دهید .

خستگی ذهن

2. پیوستگی و پایداری داشته باشید: این تکنیک را به کارهای روزمره زندگی تسری دهید ؛ برای مثال موقع مسواک زدن. اگر حواستان به کارهای انجام نداده پرت میشود ، شعاع نور را بار دیگر بر لحظه حال و احساستان در آن لحظه متمرکز کنید.

3. تمرکز خود را انتخاب کنید: بسیاری از مردم میگویند ، ذهنشان خیلی درگیر است. راهش این نیست که همه چیز را به کلی فراموش کنید ، بلکه باید بتوانید توجه خود را هر جا که خواستید و لازم بود متمرکز کنید.

4. حضور داشته باشید یک " رستگاری نهایی " وجود ندارد که بخواهید به آن برسید. در واقع کل مسئله این است که در لحظه حال حاضر باشید تا ' حضور ذهنی ' خود را به دست بیاورید.

5. اختیار توجه خود را به دست بگیرید " افسانه های ذهن آگاهی " را فراموش کنید : شما مشغول " پاک کردن ذهن " خود نیستید ؛ باید ذهن خود را با تمرین و ورزش آماده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد