اونس طلا2438.65
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,600,000
ربع15,200,000

نحوه صحیح پاسخگویی به عصبانیت کودکان کنجکاو

چطور به کج خلقی کودکان نوپا واکنش درست نشان دهیم؟

عصبانیت در کودکان

اگر والد هستید، قطعاً می‌دانید که عصبانیت در کودکان نوپا ممکن است به خاطر برخی از ساده ترین چیزها اتفاق بیفتد و اغلب در این شرایط متقاعد کردن کودک بسیار سخت است! البته که سریعترین راه برای پایان دادن به این آشوب و اتمام دردسر، این است که هر چه می خواهد را به او بدهید، اما چنین تصمیمی اصلا درست به نظر نمی رسد؛ علاوه بر آن، اگر چیزی که کودک نوپایتان می خواهد را نداشته باشید، چه می شود؟

دکتر Tovah Klein که بیش از 20 سال تجربه کار با کودکان نوپا را دارد، 4 راه عالی برای پرت کردن هواس فرزندتان از عصبانیت پیشنهاد می کند.

وظیفه بدهید

اجازه دهید کودک نوپا در کاری به شما کمک کند اما آن را به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده معرفی کنید؛ مانند کمک برای پیدا کردن یک کالا در فروشگاه یا نگه داشتن وسیله ای "مهم" و یا وقتی در خانه هستید اجازه مشارکت در کاری را به او بدهید تا احساس کند بزرگ شده است.

حواس پرتی

نکته بعدی این است که می‌توانید با معطوف کردن توجه کودک به چیزی هیجان‌انگیز مانند یک اسباب‌بازی مورد علاقه، برنامه تلویزیونی، یا فعالیت رنگ‌آمیزی، حواس کودک را از عصبانیت پرت کنید، اما بسیار مهم است که از آن به عنوان تنها روش آرام کردن عصبانیت او استفاده نکنید، زیرا کودک می تواند فکر کند که رفتار بد پاداش می گیرد!

مشارکت در تصمیم گیری

از فرزندتان بخواهید در انتخاب به شما کمک کند؛ کاری کنید که کودک نوپا احساس کند که سهم او بسیار زیاد است. به طور مثال می توانید برای انتخاب غذا یا اقلام کوچک در فروشگاه نظر او را بپرسید.

یادآوری مثبت

علاوه بر این موارد، به کودک نوپا خود یادآوری کنید که چقدر از تصمیم او خوشحال هستید و به او بگویید که چقدر این ایده را دوست داشتید.

با استفاده از این نکات مفید، از این پس می‌توانید بحران‌هایی را که در ارتباط با فرزندتان بوجود آمد را راحت تر حل کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد